۸ بهمن ۱۳۹۲، ۱۴:۴۳
کد خبر: 81014938
T T
۰ نفر
ظریف: روابط ایران و روسیه در خدمت صلح و ثبات جهانی است

تهران - ایرنا - محمدجواد ظریف در دیدار وزیر خارجه سابق روسیه با وی، روابط ایران و روسیه را درراستای مصالح و منافع دو كشور و نیز در خدمت صلح وثبات در عرصه منطقه ای و بین المللی دانست.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا به نقل از اداره كل دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امورخارجه ، وزیر امورخارجه كشورمان در این دیدار كه ظهر امروز - سه شنبه - انجام شد، با اشاره به ظرفیت های مختلف همكاری بین دو كشور ایران و روسیه ابراز امیدواری كرد كه مناسبات جمهوری اسلامی ایران و روسیه به عنوان دو كشور همسایه ، بیش از پیش و در سطح بالایی گسترش یابد.

ظریف با ابراز امیدواری نسبت به سفر رییس جمهور روسیه به تهران در آینده ای نزدیك به برنامه دیدار آتی علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی از مسكو و گسترش روابط پارلمانی بین دوكشور اشاره كرد و انجام این سفرها را گامی مهم و موثر در ارتقای سطح روابط خواند.

دیدار امروز«ایگور ایوانف» وزیرامورخارجه سابق و دبیر اسبق شورای امنیت روسیه، با محمدجواد ظریف وزیرامورخارجه كشورمان درباره مناسبات دوجانبه به ویژه در حوزه همكاری های مطالعاتی و تحقیقاتی انجام شد.

ظریف در بخشی دیگر از سخنانش در این دیدار با اشاره به وجود ظرفیت های مختلف همكاری بین دو كشور به ویژه همكاری های مطالعاتی و تحقیقاتی، بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران به منظور فراهم كردن زمینه های همكای با نگاه راهبردی به روابط دو كشور تاكید كرد و این روابط را درراستای مصالح و منافع دو كشور و نیز در خدمت به صلح وثبات در عرصه منطقه ای و بین المللی دانست.

ایگور ایوانوف نیز ضمن ابراز خرسندی از توافق هسته ای اخیر و آغاز روند عادی سازی پرونده هسته ای ایران، اقدامات انجام شده از سوی ایران را گامی مهم در راستای ترسیم تصویر واقعی و مثبت ایران در جامعه بین الملل قلمداد كرد.

وی با اشاره به فعالیت های خود در امورمطالعاتی و تحقیقاتی در زمینه های راهبردی ،ابراز امیدواری كرد: زمینه های لازم به منظور توسعه این همكاری ها بین اندیشمندان و پژوهشگران دو كشور فراهم شود.

سیام**9173** 1418