اجرایی شدن توافق ژنو، مسیر ورود شركت های نفتی بین المللی به ایران را می گشاید

تهران - ایرنا - رییس فراكسیون جذب سرمایه گذاری خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اجرایی شدن توافق ژنو، نه تنها سبب افزایش میزان سرمایه گذاری های خارجی در كشور خواهد شد بلكه مسیر انجام مذاكره و ورود شركت های نفتی بین المللی به ایران را خواهد گشود.

جلیل جعفری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: اجرایی شدن توافق ژنو دستاوردهای مثبت زیادی را در همه بخش های اقتصادی كشور در پی خواهد داشت.

عضو كمیسیون انرژی مجلس با بیان اینكه در پی اجرایی شدن توافق ژنو، تحولی بزرگ در صنعت نفت و گاز كشور ایجاد خواهد كرد، اظهار داشت: ایران دارای ذخایر بزرگی از منابع نفت و گاز است و براین اساس، شركت های بزرگ بین المللی خواستار ورود به صنعت نفت كشور برای سرمایه گذاری و فعالیت در بخش های مختلف هستند.

رییس فراكسیون جذب سرمایه گذاری خارجی مجلس اضافه كرد: با اجرایی شدن توافق ژنو، چشم انداز مثبتی در صنعت نفت و گاز ایجاد خواهد شد، ضمن آنكه ایران قادر خواهد بود عقب ماندگی خود در توسعه میادین نفتی و گازی مشترك را جبران كند.

جعفری با اشاره به آمادگی غولهای نفتی برای ورود به صنعت نفت ایران، گفت: شركت های نفتی بزرگ آمریكایی و اروپایی علاقه مند به مشاركت در طرح های توسعه نفت و گاز ایران هستند و اجرایی شدن این توافق می تواند روند ورود آنها را تسهیل كند.

وی اظهار داشت: پس از توافق اولیه در ژنو در ماه های گذشته، شركت های نفتی بین المللی مذاكراتی را با ایران شروع كردند و در صورت بهبود شرایط، حضور آنها جدی تر خواهد شد.

رییس فراكسیون جذب سرمایه گذاری خارجی مجلس افزود: از طریق توافق ژنو خواسته ما برای برخورداری از انرژی هسته ای تامین شد و ما در مقابل توانستیم برخی موانع ناشی از تحریم ها را رفع كنیم.

ایران و گروه 1+5 شامگاه یكشنبه توافق كردند متن توافقنامه هسته ای ژنو از 30 دی ماه جاری اجرایی شود.

اقتصام(4)2022**1558
۰ نفر