۷ دی ۱۳۹۲، ۲۳:۵۰
کد خبر: 80971150
T T
۰ نفر
مسیر جمهوری آذربایجان برای سفر به گرجستان را انتخاب نكنید

باكو- ایرنا- ماموران مرزبانی جمهوری آذربایجان در یك اقدام غیرمنتظره از عبور اتباع ایرانی از مرز این كشور به گرجستان جلوگیری كردند.

به گزارش ایرنا ، كنسول سفارت ایران در جمهوری آذربایجان با تایید بروز این مشكل برای اتباع ایرانی در مرز گرجستان به هموطنان ایرانی كه قصد عزیمت به گرجستان را دارند توصیه كرد در صورت نداشتن ویزای این كشور تا اطلاع ثانوی مسیری غیر از جمهوری آذربایجان را برای این منظور انتخاب كنند.

منابع آگاه با اشاره به برخی نقل قول ها احتمال می دهند، اقدام ماموران جمهوری آذربایجان در ممانعت از عبور اتباع ایرانی به گرجستان از مرز این كشور به درخواست دولت گرجستان صورت گرفته باشد .

چند تن از اتباع ایرانی كه روز گذشته قصد داشتند از طریق مرز جمهوری آذربایجان به كشور گرجستان سفر كنند بدلیل نداشتن ویزای گرجستان با ممانعت ماموران آذری برای عبور از مرز مواجه شدند. معمولا ویزای گرجستان در مبادی ورودی به این كشور از جمله مرز جمهوری آذربایجان برای ایرانیان صادر می شد.

این اتباع ایرانی با اشاره به برخورد نامناسب ماموران آذری با آنها اظهار كردند: ما به اتفاق چند تن از دوستان آذری خود برای انجام یك سفر كاری عازم گرجستان از مرز جمهوری آذربایجان بودیم . اتباع آذری همراه ما بدون هیچ مانعی از مرز عبور كردند ، لیكن اجازه عبور به ما داده نشد و بدون ارائه دلیل قانع كننده ای ساعت های طولانی در سرمای منطقه در محوطه بیرون سالن ترانزیت معطل شدیم.

خاورم*1206* 3404