۲۳ آذر ۱۳۹۲، ۱۲:۵۵
کد خبر: 80950287
T T
۰ نفر
كاهش 50 درصدی عوارض خروج از كشور در مرزهای شلمچه و چزابه

تهران-ایرنا-معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت از كاهش 50 درصدی عوارض خروج از كشور در مرزهای شلمچه و چزابه به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی (ع) خبر داد.

« ناصر خدرنژاد» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با بیان اینكه پیش از این عوارض دریافتی از زائران در مرزهای شلمچه، چزابه و مهران متفاوت بود افزود: طی مذاكره با منطقه آزاد اروند، عوارض دریافتی از زائران در سه مرز یاد شده یكسان شد.

این مقام مسئول در سازمان حج و زیارت اضافه كرد: مرزهای شلمچه و چزابه از هر زائر ایرانی 15 هزار تومان و مرز مهران هفت هزار و 500 تومان از هر زائر ایرانی دریافت می كردند كه عوارض مرزهای شلمچه و چزابه به هفت هزار و 500 تومان كاهش یافت.

خدرنژاد با یادآوری اینكه تاكنون 100 هزار زائر ایرانی توسط سازمان حج و زیارت ساماندهی و به عتبات عالیات اعزام شده اند گفت: از این تعداد حدود 84 هزار نفر از مرزهای شلمچه و چزابه و 16 هزار نفر نیز از مرز مهران عازم عتبات شده اند.

به گفته معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت به طور متوسط روزانه پنج هزار زائر ایرانی از مرز مهران و 20 هزار زائر نیز از مرزهای شلمچه و چزابه عازم عتبات می شوند.

بنابر اعلام سازمان حج و زیارت تاكنون 400 هزار ایرانی برای حضور در كربلای معلی در ایام اربعین حسینی (ع) از سفارت عراق روادید دریافت كرده اند.

پیش بینی می شود در اربعین امسال، 20 میلیون زائر از سراسر جهان در كربلای معلی حضور داشته باشند.

اجتمام(4)**9140**
۰ نفر