۲۲ آذر ۱۳۹۲، ۶:۰۸
کد خبر: 80948789
T T
۰ نفر
سخنگوي سازمان ملل :ايران براي حل موضوع هسته اي حسن نيت دارد

نيويورك، ايرنا - مارتين نسيركي سخنگوي دبير كل سازمان ملل متحد درپي سوال خبرنگاري درباره حسن نيت ايران در مذاكرات هسته اي گفت كه ما براين باوريم كه وقتي كشوري وارد مذاكره مي شود يعني براي حل موضوع حسن نيت دارد.

به گزارش ايرنا، مارتين نسيركي در نشست خبري با خبرنگاران و در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران كه از او پرسيد، مسوولان ايراني اعلام كردند كه با حسن نيت در مذاكرات هسته اي ژنو شركت كردند، آيا بان كي مون اين موضوع را تاييد مي كند، پاسخ داد در هر مذاكره اي فرض بر اين است كه طرفين با حسن نيت در آن شركت مي كنند.

وي اظهار كرد ما بر اين باوريم كه پايه و اساس هر مذاكره سياسي بر همين منوال است، وقتي شما حاضر به شركت در مذاكراتي مي شويد، يعني براي حل موضوع حسن نيت داريد.

وي تاكيد كرد حضور در مذاكرات به منزله تلاش براي مصالحه و رسيدن به نتيجه اي است كه مورد توافق و تامين كننده منافع دو طرف باشد.

برخي از كارشناسان در سازمان ملل بر اين باورند بعد از مذاكرات هسته اي ژنو ايران با عمل به تعهدات اوليه خود ثابت كرد كه با حسن نيت و صداقت در مذاكرات حاضر شده و به دنبال رسيدن به تفاهم است.

اين در حالي است كه آنها مطمئن نيستند كه دولت آمريكا هم همين راه انتخاب كرده باشد، زيرا بر اساس توافقنامه ژنو، كاخ سفيد متعهد شده است كه ظرف شش ماه آينده از هر گونه تحريم جديد عليه ايران توسط كنگره جلوگيري كنند.

اروپام 2253 **1908