۱۶ مرداد ۱۳۹۲، ۱۸:۲۳
کد خبر: 80766717
T T
۰ نفر

محمدتقي روغني‌ها سرپرست موسسه ايران شد

۱۶ مرداد ۱۳۹۲، ۱۸:۲۳
کد خبر: 80766717
محمدتقي روغني‌ها سرپرست موسسه ايران شد

تهران - 'محمد تقي روغني ها' با حكم هيات امناي موسسه مطبوعاتي ايران به عنوان سرپرست اين موسسه منصوب شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا عصر امروز (چهار شنبه) مجمع عمومی هیات امنای موسسه مطبوعاتی ایران با حضور «سید محمد حسینی»، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و «محمد رضا صادق» عضو تیم مشاوران رییس جمهوری اسلامی ایران در محل این موسسه تشكیل كه در این جلسه محمد تقی روغنی ها به عنوان سرپرست موسسه مطبوعاتی ایران معرفی شد.

در این جلسه از خدمات حنیف حسین ستاریان سرپرست سابق این موسسه تقدیر شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس دفتر رییس‌جمهور و مدیرعامل ایرنا اعضای هیات امنای موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران را تشكیل می‌دهند.

روغنی ها پیش از این سابقه قائم مقامی خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، عضو هیات علمی دانشكده خبر و تهیه كنندگی فیلم های مستند را در كارنامه خود دارد.

وی دارای مدرك كارشناسی در رشته الكترونیك گرایش برق فشار قوی و كارشناسی ارشد در رشته ارتباطات است.

روغنی ها در سال 1361 در خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان خبرنگار شروع به فعالیت كرد و سپس به عنوان سردبیر گروه سیاسی ایرنا فعالیت خود را ادامه داد.

وی در سال 1371 به عنوان مدیر كل اخبار داخلی و سپس به مدت دو سال به عنوان معاون اجرایی خبرگزاری جمهوری اسلامی فعالیت كرد. روغنی ها همچنین به مدت پتج سال مسوولیت دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در لندن را بر عهده داشت.

وی تا سال 84 به عنوان مشاور ، قائم مقام و رییس روزنامه ایران دیلی و معاونت مطبوعاتی روزنامه ایران فعالیت داشته است.

روغنی ها پیش تر عضو هیات علمی دانشكده خبر بوده و نگارش كتاب گزارش نویسی و همچنین ترجمه كتابی در زمینه خبرنگاری و نگارش چند مقاله و جزوه در ارتباط با خبرنگاری از فعالیت های وی در این مدت است.

موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران به صاحب امتیازی سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی فعالیت می كند.

اجتمام(4) 1776** 1569