۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۲:۴۹
کد خبر: 80662763
T T
۰ نفر
اقدامات دولت ايران در حمايت از پناهندگان شايسته تقدير است

تهران - نماينده كميسر عالي سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در ايران گفت: اقدامات دولت جمهوري اسلامي ايران در حمايت از پناهندگان خارجي و مهاجرين افغاني و عراقي شايسته تقدير است.

'برنارد دویل' روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، با تشریح اقدامات و فعالیت های كمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، افزود: فعالیت این كمیساریا در ایران به 25 سال می رسد و هدف اصلی ما كمك و حمایت از دولت ایران پیرامون كمك و حمایت از پناهندگانی است كه در ایران حضور دارند.

وی گفت: برای كمیساریای عالی سازمان ملل متحد كلمه 'پناهنده' معنی خاصی دارد چون كه پناهنده فردی است كه به دلیل تحت آزار و اذیت قرار گرفتن یا به دلیل وقوع جنگ و درگیری مسلحانه از كشور خودش رانده شده و فرار می كند و این خیلی متفاوت است از كسانی كه به دلایل اقتصادی از كشور خود مهاجرت می كنند.

دویل توضیح داد، خوشحال هستم كه بگویم كه ایران یكی از كشورهای مهم و تاثیرگذاری بود كه در 63سال پیش و در سال 1950 میلادی به تاسیس كمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان كمك كرد

این مقام مسوول در كمیساریای عالی سازمان ملل متحد در تهران گفت: نقش اصلی ما در ایران كمك به دو گروه از پناهندگان است كه از افغانستان و عراق به ایران مهاجرت می كنند.

وی افزود: شمار این پناهندگان بسیار زیاد است و اگر تعداد پناهندگان افغانی و عراقی را شمارش كنیم هم اكنون 880 هزار پناهنده از این دو كشور در جمهوری اسلامی ایران زندگی می كنند.

وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به خاطر دارا بودن ثبات امنیتی و اقتصادی در منطقه ركوردار پذیرش پناهندگان و پناهجویانی است كه بخاطر فرار از جنگ به این كشور مهاجرت می كنند.

نماینده كمیسرعالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان خاطر نشان كرد: دلیل اینكه جمهوری اسلامی ایران میزبان پناهندگان دو كشور افغانستان و عراق است حضور كمیساریای عالی پناهندگان نیست، بلكه به دلیل ارزش های دینی است كه ایرانی ها به آن ها باور و اعتقاد دارند كه این ارزش ها شامل كمك به افرادی است كه نیازمند دریافت كمك ها و مساعدت های انساندوستانه هستند كه این خود به تنهایی یك ارزش انسانی است كه مردم ایران زمین باید به آن مباهات كرده و افتخار كنند.

نماینده كمیسرعالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در ایران پیرامون ارزیابی فعالیت های بشر دوستانه ایران گفت: به طور كلی خدمات بسیار خوبی در زمینه حمایت از پناهجویان خارجی از سوی دولت و مردم ایران انجام گرفته است.

وی افزود: كشور ایران بخصوص در زمینه تحصیل، سلامت، اسكان و آموزش پناهندگان بسیار فعال بوده است كه مطمئن هستم این مساله در زندگی پناهجویان در حال و آینده بسیار مفید و كمك كننده خواهد بود.

اجتمام(4)**7029 ** 1569
۰ نفر