۱۳ مهر ۱۳۹۱، ۱۴:۰۲
کد خبر: 80355009
T T
۰ نفر
80 هزار واحد فرسوده كشور بازسازي شد

اصفهان–معاون وزير راه و شهرسازي گفت: بهسازي و نوسازي 120 هزار واحد مسكوني بافت فرسوده كشور امسال برنامه ريزي شده كه تاكنون 80 هزار واحد آن آماده بهره برداري است.

ˈمجید كیان پورˈ روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از بافت فرسوده خمینی شهر به خبرنگار ایرنا اظهار كرد: در این بخش سهم استان اصفهان شش هزار واحد فرسوده است كه تا پایان سالجاری تكمیل و آماده بهره برداری می شود.

مدیرعامل شركت عمران و بهسازی شهری كشور افزود: در حوزه سكونتگاه های غیررسمی تلاش كردیم با همكاری دستگاه های اجرایی، طرحهای مشتركی تعریف كنیم تا حداكثر استفاده از این مناطق را برای سكونت هرچه بهتر ساكنان آن فراهم نمائیم.

وی گفت: شهرداران با توانایی و ابزار قانونی و اجرایی خود باید از گسترش ساخت ساز بی رویه و غیرمجاز در سكونتگاه های غیررسمی، جلوگیری و برای ساماندهی این مناطق عمل كنند

كیانپور تصریح كرد: امسال برای بهسازی بافت فرسوده، تسهیلات بانكی برای 200 هزار واحد اختصاص یافت كه از این تعداد یكصد هزار واحد از طریق منابع داخلی بانك های عامل ملی، سپه ،ملت، صادرات، رفاه و تجارت با نرخ سود 15 درصد به صورت فروش اقساطی و با سود 20 درصد به صورت مشاركتی پرداخت می شود.

وی تصریح كرد:یكصد هزار واحد مابقی از تسهیلات بانكی مسكن مهر فقط به افراد واجد شرایط با نرخ سود 9درصد در كلانشهر تهران، با نرخ هفت درصد در مراكز استانها و برای شهرستانها با سود چهار درصد در نظر گرفته شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاكید كرد:در شهرستانهای كوچك به میزان متقاضی، این تسهیلات پرداخت خواهد شد.

ت/7145/1042