۳۱ خرداد ۱۳۹۱، ۱۸:۰۴
کد خبر: 80192189
T T
۰ نفر

گاف هاي ادامه دار سايت فارس

۳۱ خرداد ۱۳۹۱، ۱۸:۰۴
کد خبر: 80192189
گاف هاي ادامه دار سايت فارس

تهران -در حالي كه سايت فارس سه شنبه گذشته از برگزاري رزمايش مشترك با حضور 90 هزار نيرو متشكل از روسيه، ايران، چين و سوريه در آب هاي لاذقيه و طرطوس خبر داده بود، مشاور سياسي بشار اسد،وزارت دفاع روسيه و وزارت خارجه چين برگزاري اين رزمايش را تكذيب كردند.

سایت فارس سه شنبه گذشته (29 خرداد) در خبری اعلام كرد:

'بزرگترین رزمایش مشترك خاورمیانه با حضور 90 هزار نیرو از چهار كشور روسیه، ایران، چین و سوریه به‏زودی در خاك و آب‌های سوریه آغاز می‌شود'.

'بنا بر اعلام منابع مطلع، مقدمات این رزمایش این روزها بسرعت در حال فراهم كردن است. این منابع آن را بزرگترین رزمایش خاورمیانه می‌دانند'.

'گفته می‌شود این رزمایش شامل نیروهای زمینی، دریای و هوایی و پدافند هوایی و موشكی می‌شود و چین موفق شده است موافقت رسمی مصر را برای عبور 12 ناو چینی از كانال سوئز بگیرد كه حامل ادوات نظامی دریایی و هوایی خواهد بود كه تا دوهفته دیگر به سواحل لاذقیه و طرطوس سوریه می‌رسد'.

'همزمان با این اقدام چین، ناو اتمی روسیه و ناو هواپیمابر و زیردریایی و مین‌روب روسیه و 'نبردناوها' و زیردریایی‌های ایران نیز وارد آب‌های سوریه خواهد شد'.

'گفته می‌شود،90 هزار نیروی نظامی از چهار كشور در این رزمایش حضور دارند و از 400 هواپیما و 1000 تانك و صدها موشك در این رزمایش استفاده خواهد شد'.



*تكذیب برگزاری رزمایش

خبر سایت فارس مبنی بر برگزاری رزمایش مشترك این چهار كشور،در برخی رسانه های داخلی بازتاب داشت اما 'بثینه شعبان'مشاور سیاسی بشار اسد رییس جمهوری سوریه در واكنش به خبر این سایت ایرانی،گفت كه 'چنین چیزی وجود ندارد. گزارش سایت فارس دروغ است. مثل دیگر اطلاعات دروغی است كه درباره ما (سوریه) منتشر می كنند'.

وزارت دفاع روسیه نیز خبر این رزمایش را تكذیب كرده و گفته بود چنین چیزی نادرست است و صحت ندارد.

همچنین وزارت خارجه چین نیز امروز ( چهارشنبه ) خبر مربوط به برگزاری مانور نظامی مشترك با ایران، روسیه و سوریه را تكذیب كرد.

'هونگ لی' سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: این گزارش بی پایه و اساس است.

سایت فارس سال گذشته (6 دی 1390 ) نیز در اقدامی غیر حرفه ای، به انتشار مصاحبه ی جعلی با محمد البرادعی مدیر كل سابق آژانس بین المللی انرژی اتمی اقدام كرد.

مصاحبه البرادعی در سایت فارس حاوی اظهارات وی در مورد روابط آمریكا و اسرائیل و انتقاد تند از شورای عالی نظامی حاكم بر مصر بود.

دو روز بعد دفتر البرادعی با صدور بیانیه ای با عنوان 'دكتر البرادعی انجام مصاحبه با خبرگزاری ایرانی فارس را تكذیب می كند'،گزارش سایت فارس را نادرست خوانده بود.

در این بیانیه، ضمن اشاره به انعكاس مطالب 'منتسب به دكتر محمد البرادعی در سایت ایرانی فارس' در رسانه های همگانی، آمده است كه گزارش سایت فارس صحت ندارد و 'دكتر البرادعی مصاحبه ای با این سایت ایرانی نداشته است.'

متاسفانه سایت خبری فارس بدون در نظر گرفتن اصول حرفه ای و رسالت رسانه ها در انتشار اخبار صحیح و به دور از تحریف،در مقاطع زمانی مختلف به انتشار اخباری مبادرت كرده كه فضای سالم رسانه ای داخلی را تحت تاثیر قرار داده است.

بطور قطع چنین اقدام هایی می تواند به سوء تفاهم های امنیتی در محیط پیرامونی جمهوری اسلامی ایران منجر شود.
۰ نفر