۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۶:۲۸
کد خبر: 80138940
T T
۰ نفر
برگزاري رژه هم جنس بازان در آذربايجان خشم مسلمانان جهان را دربردارد

تبريز- نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي و امام جمعه تبريز گفت: دولت آذربايجان بايد بداند با برپايي رژه همجنس بازان در شهر باكو خشم و نفرت مسلمانان جهان غيرقابل مهار خواهد بود.

آیت الله 'محسن مجتهدشبستری' درخطبه های نمازجمعه تبریز افزود: در شرایطی كه موج جهانی بیداری اسلامی در كشورها آغاز شده دولت آذربایجان بر خلاف این موج حركت و اقدامات اسلام ستیزی انجام می دهد.

وی گفت: از دولت جمهوری آذربایجان می خواهیم با احساسات میلیاردها مسلمان جهان بازی نكند و احساسات مسلمانان خود را با رضایت سردمداران رژیم صهیونیستی و آمریكا معامله نكند.

وی افزود: در كشوری كه 95 درصد مردم آن مسلمان هستند، نباید احكام اسلامی در آن نادیده گرفته شود.

آیت الله مجتهدشبستری گفت: دولت این كشور با سلب انواع آزادی ها، با مساجد و با علما برخورد می كند و مدافعان حجاب را دستگیر و در زندان ها نگهداری می كند.

وی با تقدیر از اجتماع باشكوه مردم تبریز در مقابل كنسولگری جمهوری آذربایجان در این شهر در اعتراض به اقدامات صورت گرفته در این كشور افزود: مردم نمازگزار تبریز همراه با سایر شهرستان ها امروز بعد از نماز جمعه با راهپیمایی اعتراض خود را از برگزاری این برنامه شرم آور اعلام می كنند.

امام جمعه تبریز همچنین با اشاره به مساله بحرین تاكید كرد: مردم بحرین و منطقه و مسلمانان جهان هرگز توطئه به اصطلاح اتحاد آن كشور با عربستان را نخواهند پذیرفت.

وی افزود: در مدت 15 ماهی كه از خیزش مردم هشیار و بیدار بحرین می گذرد، آل خلیفه انواع جنایت مانند كشتار مردم، دستگیری و انواع بی رحمی ها را اعمال كرده و مرتكب شده است.

وی با اشاره به طرح اتحاد شش كشور خلیج فارس گفت: برخی كشورهای عربی گرچه اسم آن را وحدت می گذارند، اما واقعیت این است كه حكومت بحرین به جای اینكه توجه به خواست ملت خود بكند، با ذلت كامل هویت خود را به كشور دیگر تسلیم می كند و این طرح از ریشه باطل است.

امام جمعه تبریز خاطرنشان كرد: مردم مسلمان تبریز همگام با سایر شهرستان ها در راهپیمایی بعد از نماز امروز خود این طرح را محكوم می كنند.

6120/587/506
۰ نفر