۱۰ دی ۱۳۹۵، ۱۶:۱۵
کد خبر: 82367530
T T
۰ نفر
یگان روسی 2000 ساختمان حلب را از تله های انفجاری پاكسازی كرد

مسكو - ایرنا - نیروهای گردان مین یاب روسیه در نواحی تازه آزاد شده شرق حلب بیش از دو هزار ساختمان مسكونی و عمومی را از وجود مین، بمب و تله های انفجاری پاكسازی كردند.

به گزارش ایرنا، وزارت دفاع روسیه اعلام كرد: یگان مین یاب روس از اوایل ماه جاری میلادی محدوده ای به وسعت 1072 هكتار و بیش از دو هزار ساختمان را در حلب از وجود مین و بمب پاكسازی كرده است.
وزارت دفاع روسیه روز جمعه در بیانیه ای در شبكه اجتماعی روسی «وكنتاكته»، نوشت: نیروهای روسی بیش از 400 كیلومتر جاده و خیابان را از وجود هر گونه مین و گلوله های توپ و خمپاره منفجر نشده پاك كردند.
همچنین در شبانه روز اخیر محدوده ای به وسعت 50 هكتار و 23/5 كیلومتر جاده در حلب پاكسازی شده است.
یگان مین یاب روسیه تا كنون در حلب بیش از 16 هزار بمب و مین و گلوله های تسلیحات سنگین از جمله خمپاره كشف و خنثی كرده است.
شبكه دوم تلویزیون دولتی روسیه نیز به نقل از خبرنگار خود در حلب اعلام كرد: تروریست ها ساختمان های مسكونی و اماكن عمومی، خودروها، موتورسیكلت ها و حتی اسباب بازی های كودكان را تبدیل به تله های انفجاری كرده بودند كه نشانه دسترسی آنها به مقادیر زیاد مواد منفجره و مهمات است.
شرق حلب 15 روز پیش با عملیات موفق ارتش سوریه و اجبار تروریست ها به ترك منطقه پاكسازی و پس از چهار سال اشغال، این شهر به صورت كامل آزاد شد.
اروپام391 ** انتشار دهنده: هادی مولوی نیا