یزد - ایرنا - مردم مومن، ولایتمدار و با بصیرت روستاها، بخش ها و شهرهای استان یزد امروز در آخرین جمعه ماه رمضان و همگام با ملت شجاع ایران و برخی کشورهای جهان با حضور پرشور و حماسی خود در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کردند و بار دیگر آزادی قدس شریف را فریاد زدند و توطئه های آمریکا و غاصبان رژیم صهیونیستی در طرح خائنانه معامله قرن را محکوم کردند.

به گزارش ایرنا، مردم روزه دار یزد با شکوه تر از سال های گذشته با لبیک به فراخون مقام معظم رهبری و برای تجدید میثاق با بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی (ره) در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کردند و بار دیگر تنفر خود را نسبت به اسرائیل غاصب و حامیان آن اعلام و با مردم ستم دیده فلسطین ابراز همدردی کردند.


راهپیمایی در شهر یزد با حضور گسترده اقشار مختلف مردم ولایی و انقلابی از میدان شهید بهشتی با قرائت زیارت آل یاسین آغاز شد و سپس راهپیمایان در صفوفی متحد با شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر استکبار با عبور از خیابان های امام خمینی (ره) و قیام در مسجد ملااسماعیل (محل برگزاری نماز جمعه) حضور یافتند.


مردم همیشه در صحنه یزد در حالی که با خود بنرها و پارچه نوشته های مختلفی در اعلام همدردی و همبستگی با مردم مظلوم فلسطین حمل می کردند در طول مسیر با محکوم کردن جنایات بی حد و حصر رژیم جعلی صهیونیستی به خصوص توطئه طرح معامله قرن در محل نماز جمعه تجمع کردند و بار دیگر بلوغ فرهنگی و سیاسی خود را نشان دادند.


راهپیمایان در طول مسیر با شعارهای الله اکبر، خامنه ای رهبر، ای رهبر آزاده، آماده ایم آماده، ما همگی برادریم، پیرو خط رهبریم، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر انگلیس، مرگ بر منافق، تنفر خود را از رژیم غاصب صهیونیستی و حامیان جهانی و منطقه ای او اعلام و بر مقاومت در برابر استکبار جهانی تاکید کردند.


همچنین در طول مسیر توسط برخی از دستگاه های اجرایی، نهادهای فرهنگی، تشکل ها و هیات های دینی، برنامه های مختلفی برای مردم به خصوص نسل جوان شامل نمایشگاه عکس، برگزاری مسابقات و ایستگاه های جمع آوری کمک به مردم فلسطین پیش بینی شده بود که مورد استقبال راهپمیایان قرار گرفت.


همچنین در پایان راهپیمایی روز جهانی قدس در مسجد ملااسماعیل، قطعنامه سراسری قرائت شد که مورد تائید شرکت کنندگان قرار گرفت.


در این قطعنامه با حمایت از مردم مظلوم فلسطین، اعلام انزجار از غاصبان صهبونیستی، ضرورت تداوم ایستادگی در برابر توطئه های استکبار جهانی به خصوص طرح معامله قرن بر هوشیاری و بصیرت امت اسلام تاکید شد.
راهپیمایی روز جهانی قدس امسال در ۸۰ روستا و شهرهای استان یزد برگزار شد.
روز جهانی قدس به ابتکار امام خمینی (ره) به آخرین جمعه ماه مبارک رمضان اطلاق می شود که امروزه به آرمانی مشترک و صدایی واحد در جهان اسلام در مقابل کفر و ظلم و ستم نظام طاغوت تبدیل شده است.


۷۵۳۶/‏‬ ۲۰۴۷/‏


۱۰ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۵۸

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha