۲۵ اسفند ۱۳۸۵، ۰:۰۱
کد خبر: 9425853
T T
۰ نفر

مقام های ماکائو از آمریکا به شدت انتقاد کردند

۲۵ اسفند ۱۳۸۵، ۰:۰۱
کد خبر: 9425853
مقام های ماکائو از آمریکا به شدت انتقاد کردند ..................................................
پکن - خبرگزاری جمهوری اسلامی25/12/85 خارجی. سیاسی. چین. مقام های بندر"ماکائو "در جنوب چین از ایجاد ممنوعیت ارتباطات بانک های آمریکایی با بانک " دلتا بانکو آسیا " در این منطقه به شدت انتقاد کردند.
به گزارش روز جمعه رسانه های گروهی چین - مقام های این منطقه با انتشار بیانیه ای خاطر نشان کردند:آمریکا با قراردادن نام این بانک در فهرست بانک -های متهم به پولشویی - مرتکب خطا شده است. در این بیانیه آمده است " : دولت ماکائو به رایزنی های خود با طرف های ذیربط برای حل این مساله ادامه خواهد داد و معتقد است این اقدام وزارت خزانه داری آمریکا غیرسازنده است و مسیر ارتباطات بانکی را مختل می کند".
آمریکا از دو سال پیش این بانک را به پولشویی متهم کردو 24 میلیون دلار از سپرده های کره شمالی نزد این بانک را به همین اتهام و همچنین جعل ارز و قاچاق مواد مخدر - مسدود کرده است. در همین حال وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که " دانی گلاسر "دستیار وزیر خزانه داری آمریکا بزودی برای بررسی این مساله راهی ماکائو خواهدشد.
وی قرار است در ماکائو با مقام های این منطقه در خصوص مشکلات این بانک رایزنی کرده واطلاعات و ارزیابی های دقیقتری از وضعیت این بانک کسب کند.
آزاد کردن دارایی کره شمالی در این بانک می تواند یکی از بزرگترین موانع برای حل مساله هسته ای کره شمالی را برطرف کند . آساق/2100/275 شماره 030 ساعت 13:00 تمام انتهای پیام 13-00-24.P25
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست