معماری اسلامی در طرح های نهضت ملی مسکن لحاظ شود

شیراز-ایرنا-رئیس سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری کشور خواستار استفاده از معماری اسلامی در پروژه‌های نهضت ملی مسکن شد و گفت: دقت در ساخت مسجد، اماکن مذهبی و زمین ورزشی همزمان با احداث منازل مسکونی طرح جهش ملی مسکن رصد و ارزیابی و مورد تاکید می باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن قنادزاده در بازدید از روند اجرای نهضت ملی مسکن در شهرستان کازرون ضمن تبریک آغاز دهه ولایت و امامت اظهار کرد: بازدید و سرکشی از روند اجرای نهضت ملی مسکن و بررسی مشکلات و موانع یکی از برنامه‌های سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری است.

رئیس سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری کشور با بیان اینکه تأمین مسکن یکی از مهمترین دغدغه‌های مردم است، افزود: نهضت ملی مسکن یکی از اصلی‌ترین اولویت طرح‌های دولت سیزدهم بوده که ضروری است دستگاه‌های مرتبط برای دستیابی به اهداف برنامه‌ریزی شده، اهتمام ویژه‌ای داشته و روند اجرایی پروژه‌ها را با سرعت بیشتری پیش ببرند.

مدیر بسیج مهندسین عمران و معماری سپاه کازرون هم گفت: امروز مقوله مسکن یکی از اساسی‌ترین نیازهای کشور است زیرا مسکن افزون بر اینکه سرپناه زندگی انسان‌ها بوده، رفاه، آرامش و آسایش خانواده‌ها را نیز به‌همراه دارد و با توجه به سهم بالایی که هزینه ماهانه مسکن از درآمد خانوارها به خود اختصاص می‌دهد، مالکیت مسکن تا حد زیادی با آزادسازی این درآمدها، ارتقای کیفیت زندگی اعضای جامعه را به‌ دنبال خواهد داشت.

محمدجعفر شفیعی در ادامه گزارشی از میزان پیشرفت فیزیکی و روند اجرایی پروژه نهضت ملی مسکن در شهرستان کازرون ارائه داد و افزود: پروژه نهضت ملی مسکن در سطح شهرستان کازرون در مجموع یک هزار و ۲۳۰ واحد که ۲۲۰ واحد توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بصورت ویلایی در حال اجرا است و یک هزار و ۱۰ واحد زیر نظر اداره راه و شهرسازی بصورت مجتمع آپارتمانی که شامل پروژه ۳۸۰ واحدی بنام دوان یک دارای ۱۲ بلوک که شامل هفت بلوک ۴۰ واحدی و پنج بلوک ۲۰ واحدی و همچنین پروژه ۶۰ واحدی نهضت ملی مسکن بنام دوان ۲ دارای سه بلوک ۲۰ واحدی و همچنین پروژه ۵۷۰ واحدی بنام پردیس است.

شفیعی با بیان اینکه متقاضیان پروژه نهضت ملی مسکن در کازرون از کندی و عدم پیشرفت ساخت مسکن گلایه‌مند هستند، گفت: متولیان امر دلیل عدم پیشرفت را تغییر شرکت و کم‌کاری بانک می‌دانند، اما انتظار می‌رود مسئولین قاطع‌تر به این مهم رسیدگی کنند.

مدیر بسیج مهندسین عمران و معماری سپاه کازرون اضافه کرد: از آنجایی که مردم به اقدامات دولت در بخش مسکن چشم دوخته‌اند، این انتظار می رود تا با همتی مضاعف و اراده‌ای قوی‌تر برای رفع نیاز مردم گام برداشته شود و از نگرانی ایجاد شده برای بخشی از مردم جامعه بعد از شهادت رئیس جمهور کاسته شود.

وی گفت: امروز به رئیس‌جمهوری در تراز انقلاب اسلامی، شیفته خدمت به مردم و یک انسان آزموده نیاز داریم تا راه رئیس‌جمهور شهید را در نهضت خدمت‌رسانی به مردم در ابعاد مختلف ادامه دهد.

کازرون در ۱۴۳ کیلومتری شیراز قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha