۲۴ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۱۱
کد خبر: 85507950
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شطرنج قزوین ۲ مدال برنز کسب کرد

۲۴ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۱۱
کد خبر: 85507950
شطرنج قزوین ۲ مدال برنز کسب کرد

قزوین - ایرنا - رییس هیات ورزش شطرنج قزوین گفت: شطرنج بازان استان در سال جاری و در مسابقات رده های سنی مختلف قهرمان کشوری موفق به کسب ۲ مدال برنز شدند.

فاطمه افشار روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شطرنج یک ورزش فکری است اما ورزشکار شطرنج باید از انرژی بدنی مناسبی برخوردار باشد چرا که فعالیت در این رشته منجر می شود ورزشکار از مغز تغذیه کند و بر فیزیک وی نیز تاثیر می گذارد.

وی ادامه داد: غالب شطرنج بازان حرفه ای غیر از شطرنج به چند رشته ورزشی دیگر جهت تقویت بدن خود می پردازند و شطرنج بازی که به لحاظ فیزیکی بدن ضعیفی داشته باشد به طور قطع با انرژی کم هنگام بازی نمی تواند درست بیاندیشد و بازی کند..

افشار با بیان اینکه هم اکنون ۱۵۰ بیمه شده قزوینی در این رشته فعالیت می کنند، تصریح کرد: شطرنج رشته دوم همه کسانی است که سراغ ورزش می آیند و به همین دلیل اغلب کسانی که به این ورزش ورود پیدا می کنند پیش از آن بیمه شده ورزشی شده اند و از این رو آمار شطرنجبازارن قزوینی در سطح استان ۳۰۰ بازیکن هستند که ۸۰ درصد آنها را آقایان و ۲۰ درصد را نیز بانوان تشکیل می دهند.

به گفته این مسوول، افرادی که از پایه، شطرنج را به عنوان ورزش انتخاب می کنند موفق تر از سایر فعالان این رشته به شمار می روند و از این رو سعی داریم که ارتباط بیشتری را با مدارس سطح استان برقرار کنیم، این در حالی است که ۲۰۰ شطرنج باز ما نیز دانش آموز هستند.

به گفته وی، بزرگسالان به دلیل مشغله های کاری و ذهنی خود استقبال کمتری نسبت به این رشته ورزشی دارند و خانواده ها نیز بیشتر از این رشته برای کودکان و نوجوانان خود سرمایه گذاری می کنند.

رییس هیات ورزش شطرنج استان قزوین خاطرنشان کرد: هم اکنون سه سالن در قزوین برای شطرنج تخصیص داده شده اما در شهرستان ها متاسفانه سالن مجزایی برای این رشته نداریم و امیدواریم مسوولان استان با حمایت های مالی و معنوی خود از این رشته ورزشی، شرایط ایجاد امکانات را برای شطرنج بازان ما در همه زمینه ها جهت حضور بهتر و فعال تر آنان در میادین مختلف را فراهم کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha