۲۳ خرداد ۱۴۰۳، ۲۱:۵۴
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85507565
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

پاکستان و ترکیه بر مدار پیشرفت همکاری‌های دفاعی و ضدتروریسم

اسلام‌آباد- ایرنا- مقام‌های بلندپایه نظامی پاکستان و ترکیه بر آمادگی متقابل برای توسعه روابط فی مابین در حوزه دفاعی و نظامی به ویژه مقابله مشترک با تروریسم تاکید کردند.

به گزارش چهارشنبه شب ایرنا از روابط عمومی ارتش پاکستان، ژنرال ساحر شمشاد میرزا رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان در جریان سفر رسمی به ترکیه با مقام‌های ارشد نظامی و دفاعی این کشور دیدار کرد.

بازدید نفر دوم ارتش پاکستان از آنکارا تنها سه هفته پس از دیدار وزیر خارجه ترکیه از اسلام‌آباد صورت گرفت، جایی که هاکان فیدان علاوه بر رهبران سیاسی، با فرمانده ارتش پاکستان نیز دیدار کرد.

در بیانیه روابط عمومی ارتش پاکستان آمده است: ژنرال ساحر شمشاد دیدارهای فشرده و سازنده‌ای با وزیر دفاع ترکیه، سران قوای مسلح و همچنین با رئیس آژانس دولتی صنایع دفاعی این کشور انجام داد.

مقام‌های نظامی پاکستان و ترکیه ضمن بررسی وضعیت امنیتی حاکم بر منطقه راهکارهای تقویت همکاری‌های مشترک علیه تروریسم را بررسی کردند.

آنان بر عزم متقابل برای پیشبرد همکاری‌های دفاعی و نظامی میان پاکستان و ترکیه تاکید کردند.

پاکستان و ترکیه علیرغم مخالفت آمریکا از همکاری‌های نزدیکی در حوزه‌های دفاعی و نظامی برخوردارند.

رسانه‌های پاکستانی تیرماه سال گذشته اعلام کردند که پروژه مشترک نیروی هوایی این کشور با ترکیه برای تولید هواپیماهای جنگی نسل پنجم موسوم به TF-X در دستور کار دو کشور قرار گرفته است.

فرمانده نیروی هوایی ترکیه تابستان سال گذشته در اسلام‌آباد با ارتشبد خلبان ظهیر احمد بابر همتای پاکستانی خود دیدار و طرفین برای پیشبرد همکاری‌های دوجانبه از جمله در تولید مشترک سخت افزار نظامی با تمرکز ویژه بر هواپیماهای نسل پنجم و سکوهای هوایی بدون سرنشین توافق کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha