تحقق ۵۰ درصدی تعهد شرکت عمران شهر جدید سهند در ساخت مسکن ملی

تبریز- ایرنا- مدیرعامل شهر جدید سهند با بیان اینکه سهمیه این شرکت در اجرای طرح نهضت ملی مسکن ساخت ۴۸ هزار واحد است، گفت: در زمان کنونی این شرکت به ۵۰ درصد تعهد خود در این زمینه عمل کرده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت عمران شهر جدید سهند، «فرهاد سعیدی» در نشست هم‌اندیشی مدیران حراست شهرهای جدید کشور، افزود: در زمان کنونی ۲۳ هزار و ۵۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در این شهر در حال ساخت است که در مقایسه با واحدهای ساخته شده در سایر شهرهای کشور، از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

وی اظهار کرد: متقاضیان خوش حسابی که آورده خود را تکمیل کرده اند، در پروژه هایی که دارای پیشرفت فیزیکی مناسبی هستند، تا پایان سال واحد خود را تحویل می‌گیرند.

مدیرعامل شهر جدید سهند با بیان این‌که اولین واحدهای نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند در اردیبهشت ماه امسال با حضور وزیر راه و شهرسازی به متقاضیان تحویل شد، گفت: برای ماه‌های خرداد، شهریور و بهمن نیز چندین واحد تکمیل شده تحویل متقاضیان خوش حساب می شود.

سعیدی، ادامه داد: ۳۵ هزار واحد در قالب طرح مسکن مهر در شهر جدید سهند اجرا شده و تلاش می شود با تامین مالی صندوق ملی مسکن در قبال اراضی واگذاری به صندوق نواقص پروژه‌های باقی مانده تکمیل شود.

وی با اشاره به اینکه شهر جدید سهند با ۲ هزار و ۳۶۰ هکتار محدوده و سه هزار و ۶۰۰ هکتار حریم در دامنه زیبای کوه سهند واقع شده است، گفت: با اجرا و تحویل پروژه‌های نهضت ملی مسکن، شهر جدید سهند به عنوان دومین شهر پرجمعیت استان شناخته خواهد شد که این امر نیازمند استقرار دستگاه‌های خدمت‌رسان در این شهر است.

سعیدی، با تاکید بر اینکه شهر جدید سهند به منظور جانمایی سرزیر جمعیتی شهر تبریز احداث شد، اما عدم استقرار دستگاه‌های خدمت‌رسان در این شهر موجب بروز مشکلاتی برای ساکنان شده است، یادآور شد: این موضوع موجب شد تا شرکت عمران حسب نیازهای شهر، اقدام به احداث زیرساخت‌هایی مانند مدرسه و بیمارستان کند در حالی بودجه شرکت نیز محدود و مشخص است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند گفت: بعد از احداث آزادراه تبریز- سهند جهش بسیار خوبی در کیفیت شهر جدید سهند ایجاد شد و اقشار مختلفی از تبریز جهت سکونت به این شهر نقل مکان کردند.

سعیدی، افزود: قطعات باغ ویلایی کوی گلشهر نیز در این روند تاثیر بسیاری خواهد داشت و کیفیت زندگی در شهر جدید سهند به ویژه در فاز۴ ارتقا خواهد یافت.

وی اظهار کرد: شرکت عمران در راستای توسعه زیرساخت‌های آموزشی در شهر اقدام به احداث نخستین مدرسه هوشمند کودکان استثنایی استان و آغاز عملیات اجرایی هشت باب مدرسه در این شهر کرد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند با اشاره به نگاه ویژه شرکت عمران به توسعه و آبادانی در فاز۴ شهر جدید سهند، گفت: احداث بزرگترین مرکز تجاری در فاز۴ نخستین گام در این رابطه است.

سعیدی، طراحی تقاطع بزرگ غیرهمسطح در ورودی فاز۴ و اتصال به تفرجگاه هشت بهشت و ایجاد مسیر دسترسی به خسروشاه را از دیگر اقدامات این شرکت در راستای رونق بخشی به فاز۴ اعلام کرد.

وی با اشاره به آغاز احداث بزرگترین مسجد شهر جدید سهند با کاربری‌های متنوع، یادآور شد: این مسجد به طور خودکفا در امور فرهنگی و مذهبی در این شهر نقش آفرینی خواهد کرد.

شهر جدید سهند به منظور برگزاری نشست سالانه هم اندیشی مدیران حراست شرکت‌های عمران شهرهای جدید کشور در روزهای ۲۲ و ۲۳ خرداد ماه میزبان مدیران حراست ۱۹ شهر جدید کشور است.

شهر جدید سهند از کانون های اصلی اجرای طرح نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha