۵ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۱۸
کد خبرنگار: 2215
کد خبر: 85488167
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

محوریت مساجد در محلات تهران در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر است
عکس تزئینی است

تهران بزرگ - ایرنا - نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم معتقد است که وجود مسجد در محلات تهران در کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش امنیت شهروندان و مرکزیت برنامه‌های مرتبط با جوانان موثر است.

زهره الهیان روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به ضرورت ساخت مساجد در شهر تهران گفت: محوریت مساجد در هر محله باعث خواهد شد بروز آسیب‌های اجتماعی که ناشی از دوری از فرهنگ، آداب و رسوم ایرانی و اسلامی است، کمتر شود.

وی اظهار کرد: ساخت مساجد در کلانشهر تهران موضوعی است که نیاز به یک حرکت جدی دارد چرا که مساجد در فرهنگ ایرانی و اسلامی همواره پایگاه‌های فرهنگی و محل انسجام، همیاری و همدلی قومیت‌های مختلف بوده و به نوعی کمک کننده به انسجام ملی و تعاملات بین اقوام و طیف‌های مختلف است.

نماینده مردم تهران در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی افزود: محوریت مساجد در محله‌ها، همواره به عنوان یک مرکزیت برای همدلی و همیاری مردم و کمک مومنانه مطرح بوده و بافت محله محوری با محوریت مساجد از دیرباز در کلانشهرها بویژه تهران مورد توجه بوده است.

اللهیان تاکید کرد: در بافت‌های تاریخی و سنتی می‌بینیم که پیشینیان ما مسجد را محل تمرکز فعالیت‌ها و تعاملات خود قرار داده و حتی امام جماعت مسجد نقش یک ریش سفید و بزرگتر محله برای حل مشکلات، پیگیری مسایل و معضلات مردم و خانواده‌ها را ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه نوع بافت سنتی و معماری ایرانی اسلامی می‌تواند الهام بخش ساخت و ساز مساجد جدید در کلانشهر تهران باشد، ادامه داد: دور شدن ما از فرهنگ‌ها، سنت‌ها و آداب و رسوم ایرانی و اسلامی باعث بروز آسیب‌هایی شده که امروز در پایتخت و دیگر شهرهای کشور با آن مواجه هستیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha