۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۹:۰۸
کد خبرنگار: 1208
کد خبر: 85486438
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بوداپست میزبان فینال لیگ قهرمانان ۲۰۲۶؛ قرعه ۲۰۲۷ در تور پاره سن‌سیرو!

تهران- ایرنا- اتحادیه فوتبال اروپا(یوفا) پایتخت مجارستان را به عنوان میزبان فینال لیگ قهرمانان سال ۲۰۲۶ معرفی کرد.

به گزارش شامگاه چهارشنبه ایرنا، یوفا اعلام کرد که شهر بوداپست، پایتخت مجارستان میزبان فینال لیگ قهرمانان ۲۰۲۶ اروپا خواهد بود. همچنین براساس اعلام این نهاد، به‌دلیل ابهام درباره سرنوشت ورزشگاه سن‌سیرو، برگزاری فینال این رویداد در سال ۲۰۲۷ به میزبانی میلان ایتالیا در حال حاضر قطعی نیست.

ورزشگاه‌های پوشکاش آرنا و سن‌سیرو تنها نامزدهای میزبانی از این ۲ فینال بودند. فینال بعدی لیگ قهرمانان اول ژوئن در ورزشگاه ومبلی لندن برگزار خواهد شد و پس از آن، آلیانس آرنا، ورزشگاه خانگی بایرن مونیخ از این رویداد میزبانی خواهد کرد.

سن‌سیرو که بیشتر به جوزپه‌مه‌آتزا شهرت دارد و میلان مالک آن است، در خطر تخریب بلندمدت قرار دارد. یوفا تصمیم‌گیری نهایی درباره میزبانی میلان را به ماه سپتامبر موکول و کمیته اجرایی این نهاد آن را به این موضوع منوط کرده که فدراسیون فوتبال ایتالیا «اطلاعات مرتبط با برنامه بازسازی سن‌سیرو را تسلیم یوفا کند.»

در صورت تایید یوفا، سن‌سیرو با ۷۵ هزار نفر گنجایش می‌تواند برای پنجمین بار میزبان فینال لیگ قهرمانان یا جام اروپا باشد.

ورزشگاه ۷۰ هزار نفری پوشکاش آرنا پنج سال پیش افتتاح شد و یوفا به آن چراغ سبز نشان تا فینال سال گذشته لیگ اروپا و تعدادی از بازی‌ها در دوران همه‌گیری کووید-۱۹ را میزبانی کند. ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان طرفدار دوآتشه فوتبال است.

فینال لیگ اروپا در سال ۲۰۲۶ در استانبول و فینال سال ۲۰۲۷ این مسابقات نیز در ورزشگاه آینتراخت فرانکفورت آلمان برگزار خواهد شد. ورزشگاه اتلتیک بیلبائوی اسپانیا نیز در سال ۲۰۲۵ از این فینال میزبانی می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha