سرعت وزش باد در خراسان رضوی افزایش می یابد

۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۳۱
کد خبر: 85485108
سرعت وزش باد در خراسان رضوی افزایش می یابد

مشهد- ایرنا- کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: بر اساس تحلیل نقشه ها و مدل‌‎های هواشناسی از امروز تا پایان هفته جاری افزایش سرعت وزش باد رخ می دهد.

زهرا عنایتی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر همین اساس در نواحی باد خیز وزش باد گاهی شدید، همراه با گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش میدان دید همراه است.

وی ادامه داد: در این مدت در برخی نقاط استان خراسان رضوی شاهد رگبار باران همراه با رعد و برق و بارش تگرگ خواهیم بود و امروز و فردا در نیمه جنوبی و در روزهای پایانی هفته نیز نیمه شمالی استان شاهد آبگرفتگی و ایجاد رواناب خواهیم بود.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: تغییرات دمای امروز و فردا محسوس نیست اما از روز پنجشنبه روند افزایش دما وجود خواهد داشت.

عنایتی افزود: طی شبانه روز گذشته قوچان با کمینه دمای هفت درجه سلسیوس و بردسکن با ۳۱ درجه به ترتیب خنک ترین و گرمترین شهرستان های استان بوده اند و در این مدت بیشترین میزان سرعت وزش باد نیز از سبزوار با سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

وی ادامه داد: در همین مدت در کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ۱۲ تا ۲۲ درجه به ثبت رسید و بر اساس تحلیل نقشه ها و مدل های هواشناسی امروز در گرمترین ساعات به ۲۳ درجه و در خنک ترین ساعات به ۱۳ درجه خواهد رسید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha