وزیر بهداشت: شهید رئیسی در خدمت به نظام سلامت جامعه پیشگام بود

تهران - ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی شهادت رئیس جمهور و هیات همراه را تسلیت گفت و تاکید کرد که شهید دکتر رئیسی در خدمت به نظام سلامت جامعه پیشگام بود.

به گزارش ایرنا از وبدا، در متن پیام تسلیت دکتر بهرام عین اللهی آمده است: شهادت در مسیر خدا، برای بزرگ مردی که از مردم برآمد، با شادی و غم آنها زیست، برای پیشرفت و بالندگی شان شب را از روز نشناخت و سرانجام در سخت ترین مناطق این مرز پر گهر، آخرین امانت الهی که جانش بود را در طبق اخلاص نهاد؛ از حریم خورشید خراسان که خدمتِش افتخار او بود، تا کوه‌های بلندِ آذربایجان که پیکرش را در آغوش گرفت؛ تمام خاک ایران همیشه سرفراز، بر مجاهدت‌ های مردی که حالا مفتخر به نام شهید است، شهادت می دهد.

وی اظهار داشت: اساتید نظام سلامت و همکارانم در این سال‌های پر تراکم خدمت بر این حقیقت گواه اند که آن شهید والامقام در خدمت به سلامت جامعه پیشگام بود و در پرده آخر، زندگی مادی آن شهید بزرگوار فدای پیشرفت، امنیت و سلامت ایران اسلامی شد.

عین اللهی ادامه داد: بی شک این حادثه جانگداز نقطه عطف انسجام و افزایش همبستگی ملی در بین آحاد نخبگان و مردم خواهد بود و همه دستگاه های دولتی از جمله وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچون گذشته در فرآیند خدمت به ایران اسلامی سرافراز خواهند بود.

اینجانب ضمن تسلیت شهادت رییس جمهور اسلامی ایران، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، آیت الله آل هاشم، دکتر حسین امیر عبداللهیان و همراهان عزیزشان، به امام عصر(عج)، رهبر معظم انقلاب، مردم عزیز و قدرشناس و جامعه معزز سلامت، برای این شهیدان بزرگوار، علو درجات و برای مردم ایران اسلامی و خانواده شریف ایشان، صبر و سلامت مسئلت دارم.

پیام تسلیت جامعه پزشکی و نظام سلامت کشور در پی شهادت رئیس جمهور و همراهانش

همچنین جمعی از روسای و نهادهای پزشک و سلامت کشور در پیام‌های جداگانه‌ای شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس دولت سیزدهم و هیات همراه ایشان را به محضر رهبر انقلاب اسلامی، خانواده‌های این شهدای گرانقدر و مردم سراسر کشور تسلیت گفتند.

در متن پیام محمد رئیس زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران آمده است: شهادت دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران اسلامی، وزیر امور خارجه، نماینده ولی فقیه در استان و استاندار آذربایجان شرقی و سایر همراهانشان را به محضر رهبر انقلاب اسلامی، خانواده های این شهدای گرانقدر و مردم عزیز ایران اسلامی تسلیت عرض می نمایم.

بدون شک مجاهدت ها و تلاش های خستگی ناپذیر رئیس جمهور شهید و سایر شهدای این ضایعه بزرگ در یاد و خاطره ملت ایران خواهد ماند. علو درجات آن شهدای والامقام، تسلای خاطر بازماندگان و عزت و سربلندی روز افزون ایران اسلامی را از خدای منان مسالت داریم.

در متن پیام تسلیت محمد تقی جهانپور رئیس سازمان نظام پرستاری کشور نیز آمده است: با تأسف و اندوه بسیار، شهادت حضرت آیت‌الله دکتر رئیسی، ریاست محترم جمهوری، دکتر امیر عبدالهیان وزیر محترم امور خارجه، آیت‌الله آل هاشم امام‌جمعه محترم تبریز و استاندار آذربایجان شرقی تبریک و تسلیت عرض می‌نماییم.

این ضایعه اسف‌بار مایه تالم همه هم‌وطنان به‌ویژه جامعه پرستاری شد. ریاست محترم جمهور که سابقه خدمات ارزشمند اجرایی و قضایی در نظام مقدس جمهوری اسلامی را داشته‌اند آثار و برکات فراوانی را در کشور به یادگار گذاشتند. سازمان نظام پرستاری جمهوری اسلامی ایران ضمن عرض تسلیت به مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و عموم هم‌وطنان، صبر جزیل برای بازماندگان و خانواده محترم آنها و رحمت و مغفرت الهی و علو درجات را برای شهدا حادثه از خداوند متعال مسئلت دارد.

پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر، نیز در پیامی شهادت آیت الله سیدابراهیم رئیسی را تسلیت گفت و نوشت: رحلت ملکوتی بزرگمردِ ایمان، اخلاص و عمل، رئیس جمهوری اسلامی ایران، آیت‌الله جناب آقای دکتر سید ابراهیم رئیسی (رضوان الله تعالی علیه) و نیز حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی؛ دکتر حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، دکتر مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و کادر پرواز در حین انجام وظیفه، ایران اسلامی را در غم و ماتمی عمیق فرو برده است.

وی ادامه داده است: با قلبی آکنده از اندوه، این مصیبت عظیم را به رهبر معظم انقلاب اسلامی، مردم شریف ایران و خانواده محترم آن فقیدان سعید تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای روح مطهرشان رحمت واسعه الهی و محشور شدن با ائمه معصومین (علیهم السلام) را خواستارم.

محمد مهدی ناصحی مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران در پیامی، شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور مردمی کشورمان و همراهان ایشان را به مقام معظم رهبری و همه مردم شهید پرور کشورمان تسلیت گفت.

وی در این پیام تسلیت نوشت:«إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ«آیت الله سید ابراهیم رئیسی، خادم‌ الرضا (ع) هم زمان با شب ولادت امام علی ابن موسی الرضا (ع) در راه خدمت به مردم به مقام رفیع شهادت نائل شدند.این ضایعه دردناک و جان گداز را به محضر مقام معظم رهبری و مردم شهید پرور کشورمان تسلیت عرض کرده و برای همه بازماندگان آرزوی صبر می‌کنیم.

جعفر میعادفر رئیس سازمان اورژانس کشور نیز در پیامی نوشت: با نهایت تأسف و تاثر شهادت خادم الرضا، خادم مردم و خادم الرعایا، حضرت حجه الاسلام والمسلمین آیت الله شهید سید ابراهیم رئیسی، ریاست محترم جمهوری این عالم مجاهد و انقلابی که در تمامی مراحل حساس و خطیر نظام اسلامی با خلوص تمام و اعتقاد کامل به نظام جمهوری اسلامی و مقام عظما ولایت نقش‌آفرینی کردند را تسلیت عرض می نمایم، بی شک خداوند متعال، مزد سالها مجاهدت و تلاش ایشان را با نعمات بی کران خود در بهشت رضوان عطاء خواهد نمود.

محمدحسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در پیامی، شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور مردمی کشورمان و همراهان ایشان را به مقام معظم رهبری و همه مردم شهید پرور کشورمان تسلیت گفت. 

وی در این پیام آورده است: شهیدِ عزیز، آیت الله سید ابراهیم رئیسی همواره در همه بحران‌ها، در خط مقدم حضور داشت و عطر خدمت متواضعانه و روحیه جهادی را با خود به ارمغان می‌آورد.

به گزارش ایرنا ، هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ پس از افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» در مسیر افتتاح پروژه «ارتقای کیفیت پالایشگاه تبریز» در منطقه ورزقان دچار سانحه سقوط بالگرد شد و در شب ولادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت، به همراه حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت ریاست جمهوری و تعدادی از خدمه پرواز به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha