واحد یک گازی نیروگاه بندرعباس وارد مدار تولید شد

بندرعباس - ایرنا - مدیرعامل نیروگاه بندرعباس گفت: واحد شماره یک گازی این نیروگاه که جهت انجام فعالیت تعمیرات اساسی با هماهنگی مرکز کنترل شبکه برق ایران از مدار خارج شده بود، پس از پایان عملیات مجدد به مدار تولید بازگشت.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان، داریوش محمودی روز یکشنبه با اعلام این خبر افزود: تعمیرات اساسی این واحد گازی با هدف رفع موانع تولید وآمادگی لازم جهت تامین بار شبکه سراسری برق کشور و کمک به پایداری تولید انجام شد.

وی تصریح کرد: با شروع فصل گرما و افزایش مصرف برق، اهمیت این انرژی و میزان پاسخگویی تولید بیش از پیش مورد توجه قرار می‌گیرد که در این راستا به‌منظور آمادگی واحد یک گازی، جهت مواجهه با پیک تابستان این عملیات زودتر از زمان تعیین شده به پایان رسید.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس ادامه داد: به دلیل ضرورت آمادگی کامل واحد برای تولید پایدار انرژی، با وجود چالش‌ها و محدودیت‌ها در سایه تلاش، همدلی و ابتکار و خلاقیت همکاران بهره‌برداری و تعمیراتی این پروژه، قبل از شروع پیک مصرف به پایان رسید.

محمودی اضافه کرد: در این عملیات ۹۰ روزه، تعویض پره‌های ثابت و متحرک مرحله اول و دوم توربین، تعویض لاینرها، ترانزیشن پیس‌ها، ریتیرها وسوخت‌پاش اتاق احتراق، تعویض بریکر ژنراتور، تعویض تمامی فیلترهای هوا ، سوخت ، روغن، تعویض و اصلاح شافت واترپمپ، تعویض یاتاقان های کمپرسور، گیربکس اصلی وفرعی، سرویس ورنگ آمیزی روتور واستاتور ژنراتور، سرویس دیزل راه انداز، بازدید ازچرخ دندهای گیربکس اصلی و فرعی، انجام تست های NDT وتست های مورد نیاز پره های ثابت و متحرک کمپرسور، پوسته های توربین، تعمیرکابل خروجی ژنراتور انجام شد.

نیروگاه بندرعباس با چهار واحد بخار و ۲ واحد گازی با ظرفیت یک‌هزار و ۳۳۰ مگاوات، به عنوان بزرگ ترین نیروگاه جنوب شرق کشور، نقش بسزایی در پایداری شبکه برق سراسری و تامین برق استان هرمزگان دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha