واحدهای نیروگاهی بندرعباس برای گذر از تابستان با بیشترین تولید در مدار هستند 

بندرعباس - ایرنا - مدیرعامل نیروگاه بندرعباس با اشاره به اینکه امسال تابستان سخت و طولانی را در پیش رو داریم، گفت: واحدهای نیروگاهی بندرعباس در تابستان امسال با بیشترین بهره وری و تولید در مدار هستند تا بتوانیم برق مورد نیاز مردم استان را تامین کنیم.

به گزارش ایرنا، داریوش محمودی روز پنجشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: نیروگاه بندرعباس با انجام ۱۰ مورد تعمیرات اساسی و دوره‌ای با توان داخلی صنعتگران در سال گذشته و اوایل امسال و حدود ۸۵۳ هزار نفر ساعت کار تعمیرات بر روی واحدها، با تمام ظرفیت به استقبال گرمای تابستان رفته و تمام تلاش خود را می‌کند که بتواند هزار و ۱۰۰ مگاوات انرژی را در مدار تولید داشته باشد.

وی ادامه داد: تمامی واحدهای نیروگاه بندرعباس جهت آماده‌سازی برای پیک تابستان و روشنایی خانه‌های مردم تا اواخر اردیبهشت ماه امسال در مدار تولید برق قرار خواهند گرفت.

مدیر عامل نیروگاه بندرعباس توضیح داد: نیاز است مردم استان و کشورمان نیز در بحث مدیریت مصرف و صرفه جویی، به این انرژی گران بها که با تلاش بسیار زیادی تهیه می‌شود، توجه ویژه داشته و با صنعت برق کشور همکاری داشته باشند.

محمودی با اشاره به اینکه ۴۳ سال از عمر مفید نیروگاه بندرعباس می‌گذرد، یادآورشد: سیستم کنترل مدیریت مشعل‌های بویلر واحد یک بخار این نیروگاه برای نخستین بار با گذشت چند دهه از کارکرد خود، با ارتقای فناوری های شرکت‌های دانش بنیان و با صرفه‌جویی ارزی ۲ میلیون دلاری و در راستای رفع موانع تولید، نوسازی شد.

وی گفت: با گذشت چند دهه از کارکرد، سیستم کنترلی BMS قدیمی، قابلیت خود را به میزان زیادی از دست داده و این امر سبب خروج واحدهای بخار شده بود، که هریک از این خروج‌ها، وقت زیادی را برای راه‌اندازی دوباره واحد به خود اختصاص می‌داد و نیز هزینه‌های عدم تولید را دربر می‌گرفت.

مدیر عامل نیروگاه بندرعباس با اشاره به اینکه یکی از افتخارات این نیروگاه در سال‌های اخیر، خودکفایی در زمینه ساخت ۹۰ درصد قطعات نیروگاهی بوده است، اظهار کرد: این نیروگاه همچنین در سال گذشته موفق به ساخت و بومی‌سازی چهار هزار و ۲۰۰ قطعه تخصصی کوچک و بزرگ نیروگاهی شد که علاوه بر صرفه‌جویی ارزی، گام بسیار مهمی در عرصه افزایش دانش این بخش مهم صنعت برق کشور برداشته است.

وی اضافه کرد: نیروگاه بندرعباس با چهار واحد بخار و ۲ واحد گازی با ظرفیت یک‌هزار و ۳۳۰ مگاوات، به عنوان بزرگ ترین نیروگاه جنوب شرق کشور، نقش بسزایی در پایداری شبکه برق سراسری و تامین برق استان هرمزگان دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha