وعده نایب رئیس فدراسیون والیبال؛ محمدیان: بانوان نتایج بهتری نسبت به گذشته خواهند گرفت

تهران- ایرنا- نایب رئیس زنان فدراسیون والیبال، گفت: قطعا عملکرد تیم‌های ما در مسابقات امسال نسبت به گذشته بهتر خواهد بود، چراکه عملکرد بازیکنان در اردوها و دیدارهای دوستانه، متفاوت‌تر از قبل بود.

فریبا محمدیان در گفت‌وگو با ایرنا درباره رویدادهای پیش‌روی تیم‌های ملی والیبال زنان در رده‌های مختلف، اظهار داشت: ما چند رویداد مهم را در رده‌های مختلف در پیش داریم و نیاز داشتیم تا ترکیب تیم را با توجه به مقررات اعلام شده از سوی آن رویدادها، تغییر دهیم. مسابقات قهرمانی آسیا زیر ۲۰ سال و قهرمانی آسیا زیر ۱۸ سال، مسابقات کاوا آسیا برای رده زیر ۱۸ سال و مسابقات چلنج کاپ را در پیش داریم که چلنج کاپ آغاز شده است.

وی افزود: اخیرا اعلام شد مسابقات داخل سالن آسیا نیز برگزار می‌شود و مقررات این رقابت‌ها حضور بازیکنان زیر ۲۳ سال است. بنابراین باید این رویدادها را به گونه‌ای تنظیم می‌کردیم تا بیشترین بهره‌ را از آنها ببریم. نسل جدیدی قرار است به والیبال زنان ایران اضافه شود تا زحمات نفرات پیشین را توسعه دهد.

نایب رئیس زنان فدراسیون والیبال، خاطرنشان کرد: در چلنج کاپ دو راه داشتیم و یکی آنکه بازیکنان بزرگسال را پایه تیم قرار دهیم و به این مسابقات اعزام کنیم. دیگر آنکه به نسل جدید فکر کنیم که بتواند بعد از چلنج کاپ آسیا مانند خزانه عمل کرده و به آینده کمک کند. نشست‌های مختلفی برگزار شد و خروجی نشست‌ها این بود که اگر نتیجه چلنج کاپ دچار تزلزل نمی‌شود، باید طراحی برنامه را با نسل جوان انجام دهیم.

وی ادامه داد: اردوهایی برگزار شد و عملکرد بازیکنان ارزیابی شد. این مساله نشان داد برنامه‌ریزی اشتباه نبوده و الان بازیکنان با انگیزه زیاد و عملکرد بالا در چلنج کاپ آسیا حضور یافته‌اند. بخشی از آنها که زیر ۲۰ سال هستند به مسابقات قهرمانی آسیا در تیر ماه اعزام می‌شوند و بخشی دیگر در اردوها می‌مانند تا به مسابقات داخل سالن زیر ۲۳ سال آسیا در آذرماه اعزام شوند.

محمدیان اضافه کرد: در کنار آن، بازیکنان زیر ۱۸ سال از بین تعداد کثیری از بازیکنانی که به شکل فراخوان ثبت نام کرده‌اند و در اردوهای مختلف استعدادیابی شدند، مورد ارزیابی قرار گرفتند و ۱۸ نفر نهایی انتخاب شدند.آنها خود را برای مسابقات آسیای مرکزی ازبکستان و پس از آن مسابقات قهرمانی آسیا زیر ۱۸ سال تایلند آماده می‌کنند. این نسل در واقع محصول بازیکنان رده زیر ۱۶ سال است که سال گذشته در استعدادیابی‌ها مشخص شدند.

وی یادآور شد: در حال حاضر چهار رده زیر ۱۶ سال، زیر ۱۸ سال، زیر ۲۰ سال و زیر ۲۳ سال داریم که رده امیدهای والیبال را تشکیل می‌دهند و پس از آن تیم ملی بزرگسالان به عنوان پنجمین رده تیمی والیبال زنان ایران است. همه این رده‌ها سرمایه های والیبال زنان ایران هستند و باید از آنها پشتیبانی کنیم و با توجه به شرایط و رویدادهای مختلفی که کنفدراسیون والیبال آسیا و فدراسیون جهانی تعیین می‌کنند، از ترکیب‌های مختلف بهره ببریم.

نایب رئیس زنان فدراسیون والیبال، خاطرنشان کرد: جا دارد تا از بازیکنان رده بزرگسالان به دلیل اینکه تجارب خود را در اختیار نفرات جوان قرار دادند، تشکر کنم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha