۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۰۶
کد خبرنگار: 860
کد خبر: 85481676
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حمایت دانشگاه آیت الله بروجردی از ایده‌های خلاقانه انرژی‌های تجدیدپذیر

بروجرد - ایرنا - رییس دانشگاه آیت الله بروجردی گفت: ایده های خلاقانه و قابلیت پرورش انرژی‌های تجدیدپذیر و بحران انرژی در این واحد دانشگاهی مورد حمایت قرار می گیرد.

به گزارش ایرنا، احمد رضا مظاهری روز یکشنبه در نشست پایش ایده‌ها و اختتامیه سومین دوره از جشنواره ایده‌های من در دانشگاه آیت الله بروجردی اظهار کرد: پیش بینی شده که در سال ۲٠۵٠ مصرف برق به ۱.۶ عدد فعلی می رسد و دنیا باید ۴۳ درصد برق مصرفی خود را طریق انرژی تجدیدپذیر تولید کند.

وی افزود: به عنوان یک دانشگاه جوان و پرانرژی از این سبک رویدادها استقبال می کنیم و مراکزی مانند بنیاد ملی نخبگان و پارک علم و فناوری و مراکز رشد نیز در این راستا همکاری کرده و ایده‎‌های که قابلیت پرورش دارند در استان لرستان و غرب کشور به ثمر برسانیم، در قانون برنامه هفتم برای انرژی تجدیدپذیر راه‌‎های خوبی پیش بینی شده است.

رییس دانشگاه آیت الله بروجردی بیان کرد: با توجه به بحران انرژی که در سراسر دنیا با آن روبرو هستند این موضوع در کشور ما جای کار دارد.
مظاهری اضافه کرد: در قانون پنج ساله ششم پیش‌بینی شده بود که از ۹٠ هزار مگاواتی که سهم برق مصرفی کشور هست پنج درصد آن را از انرژی های تجدید پذیر تولید کنیم اما با پایان یافتن قانون برنامه ششم این رقم کمتر از یک درصد است.

وی ادامه داد: در قانون پنج ساله هفتم برنامه ای برای کشور ارائه شده که ۱۲۷هزار مگاوات انرژی تجدیدپذیر تولید کنیم که ۷٠ هزار مگاوات آن از طریق برق است.

بروجرد پیشرو در حوزه صنایع خلاق فرهنگی کشور

مسوول امور نخبگان و اجتماعات نخبگانی بنیاد نخبگان لرستان نیز در سومین دوره جشنواره ایده‌های من، با موضوع انرژی‌های تجدیدپذیر و بحران انرژی گفت: تخصص و خبرگی فعالیت در چارچوب ارزش‌های اسلامی و دارا بودن روحیه پیشبری از خصوصیات نخبگان است.

رحمان کلانتری با تاکید بر اینکه در لرستان باید به بخش فناوری استارتاپ‌ها، ایده‌پردازی در استان و شهرستان ورود داشته باشیم، بیان کرد: بروجرد یکی از شهرستان پیشرو در حوزه صنایع خلاق فرهنگی کشور است.

وی افزود: ورشو یکی از ظرفیت های شهرستان بروجرد است که می تواند یک مزیت کشوری نیز لحاظ شود و فناوری را با این صنعت قدیمی تلفیق کنیم.

مسوول امور نخبگان و اجتماعات نخبگانی بنیاد نخبگان لرستان ادامه داد: یک دوره چالش عمده ما بی سوادی در کشور بود اما امروزه بزرگترین چالش ما بی مهارتی است دانشجو از دانشگاه فارغ تحصیل شده و هیچ گونه مهارتی را ندارد بنابراین باید تلاش کرد تا این چالش مرتفع شود.

هوشمندسازی شهر بروجرد

مدیر هسته پژوهشی انرژی و محیط زیست دانشگاه آیت الله بروجردی نیز در این نشست گفت: طرح‌های پژوهشی زیادی توسط تیم دانشگاه آیت‌الله العظمی بروجردی انجام شده و در راستای طرح هوشمندسازی بروجرد تیم دانشگاه اقداماتی انجام داده است.

محمد چرمیان افزود: در حیطه انرژی چند کتاب توسط دانشگاه چاپ شده است.

افزایش کارآیی انرژی و کاهش تخریب منابع

استاد تمام گروه انرژی دانشگاه صنعتی شریف نیز در سومین دوره از رویداد ایده های من در دانشگاه آیت الله بروجردی گفت: هرچه قدر تخریب های طبیعی را کم کنیم به طرف پایداری جامعه حرکت خواهیم کرد، تخریب های طبیعی باید حذف شوند تا محیط زندگی قابل زندگی کردن باشد و آثار مخربی بر طبیعت نداشته باشد.

ید الله سبوحی تاکید کرد: یکی از بحث های جدی در دنیا افزایش کارآیی انرژی و کاهش تخریب منابع طبیعی و زیستی است.

تجلیل از ایده‌پردازان برتر

براساس نظر هیات داوران ۶ تیم از ایده های ارسال شده انتخاب شد و سه ایده به عنوان ایده برتر برحسب نظر نهایی هیأت داوران انتخاب و تجلیل شد،

رتبه نخست رحیم زاهدی و منصور کشاورززاده با عنوان ایستگاه خورشیدی خودروهای برقی در بسترIOT، ایده‌پرداز دوم محمد حق‎گو با عنوان سامانه آنلاین انرژی های نو ایران و ایده‌پرداز سوم سپیده جعفری بیزینس گیم برقینو انتخاب و تجلیل شدند.

با حمایت و پیگیری های دانشگاه ایده های انتخاب شده از امکان عضویت در مرکز رشد برخوردار هستند.

نشست پایش ایده‌ها و اختتامیه رویداد ایده‌های من سومین دوره جشنواره ایده‌های من، با موضوع انرژی‌های تجدیدپذیر و بحران انرژی در سال‌های پیش رو با حضور دکتر یدالله سبوحی، استاد تمام گروه انرژی دانشگاه صنعتی شریف، معاون امور نخبگان بنیاد ملی نخبگان استان لرستان، رییس دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی(ره)، اعضای هیات علمی دانشگاه، دانشجویان و ایده‌پردازان در سالن جلسات دانشگاه آیت الله بروجردی برگزار شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha