۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۳:۰۷
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85481530
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سفیر آمریکا در اسرائیل : تل آویو باید برای غزه پس از جنگ طرح داشته باشد

تهران-ایرنا- جل لو سفیر آمریکا در سرزمین های اشغالی گفت که اسرائیل باید یک طرح پس از جنگ برای غزه داشته باشد و دولت آمریکا این مساله را به مقامات تل آویو گفته است.

به گزارش شنبه شب ایرنا از "نیو عرب" لو در گفت و گو با نشریه اسرائیلی هاآرتص افزود : " مدت ها است که به این مساله مهم اشاره و در مورد آن صحبت کرده ایم. "

سفیر آمریکا ادامه داد: «باید توانایی اداره غزه وجود داشته باشد و ما قبول داریم که حماس نمی تواند حکومت غزه را داشته باشد.»

او افزود: " اسرائیل باید برای آنچه در آینده پیش می‌آید برنامه‌ای داشته باشد. گذرگاه رفح نشان‌دهنده نیاز به پاسخ به این سوال است. "

به گزارش ایرنا، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در پاسخ به اظهارات «یوآو گالانت» وزیر جنگ این رژیم که خواستار پیدا کردن جایگزین برای حماس در نوار غزه شده بود، گفت که حاضر نیست «فتحستان» (حکومت فتح) را جایگزین «حماسستان» (حکومت حماس) کند.

وی در ادامه گزافه گویی های خود، مدعی شد: نابودی حماس بدون هیچ بهانه‌ای، شرط اول «فردای جنگ غزه» است و هیچ طرفی هرگز وارد اداره مدنی امور غزه نخواهد شد و قطعا تشکیلات خودگردان نیز وارد نخواهد شد، این تشکیلات از تروریسم حمایت می‌کند.

کابینه جنگ رژیم صهیونیستی ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برابر با ۶ می ۲۰۲۴ نیز به رغم مخالفت‌های بین‌المللی، حمله زمینی به شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه را تائید کرد و ارتش این رژیم، از ۱۸ اردیبهشت بخش فلسطینی گذرگاه رفح در شرق این شهر را اشغال کرده‌ است و بدین ترتیب، رفح شاهد حملات هوایی و گلوله باران شدید رژیم اسرائیل در تمامی مناطق خود از جمله مناطق مسکونی بوده و این رژیم با حمله به سمت گذرگاه رفح، تنها دروازه ارتباط با جهان خارج را به روی فلسطینیان ساکن نوار غزه بست.

جنگ علیه غزه و حمله به رفح به مهمترین عامل تشدید تنش بین سران رژیم اشغالگر تبدیل شده و در حالی که نتانیاهو و متحدانش خواهان تداوم جنگ هستند، مخالفان آنها بر برقراری آتش‌بس و آزادی اسرای صهیونیست تاکید دارند.

بسیاری از کارشناسان، هدف نتانیاهو از اصرار بر تداوم جنگ را، حفظ حیات سیاسی و فرار از تعقیب قضائی می‌دانند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha