اصلاح هندسی ۳۹ معبر و تقاطع‌ پایتخت در دستور کار شهرداری

تهران بزرگ - ایرنا - طرح اصلاح مسیرهای تقاطعی یکی از مطالبات جدی شهروندان برای فرار از گره کور ترافیکی است به همین خاطر اصلاح هندسی ۳۹ معبر و تقاطع در پایتخت در دستور کار شهرداری قرار دارد.

به گزارش ایرنا، اجرایی شدن طرح اصلاح تقاطعی علاوه بر کاهش ترافیک به کاهش مصرف سوخت و همچنین کاهش زمان تردد شهروندان تهرانی کمک می کند که این طرح در بسیاری از مسیرهای بزرگراهی بسیار اثر گذار است.

تقاطع غیرهمسطح محل برخورد ۲ یا چند راه ارتباطی است وقتی هریک از این راه‌های ارتباطی در ارتفاع‌های مختلفی از سطح زمین ساخته شده باشند، بطوریکه عبور و مرور یکدیگر را مختل نکند.

رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران روز یکشنبه در خصوص اجرای طرح‌های اصلاح تقاطع در پایتخت به خبرنگار ایرنا گفت: ۳۹ تقاطع در شهر مورد کارشناسی و بررسی زمانی قرار گرفته و تا پایان امسال اجرا و به بهره‌برداری خواهد رسید.

اصلاح هندسی ۳۹ معبر و تقاطع‌ پایتخت در دستور کار شهرداری

حجت الاسلام سیدمحمد آقامیری اظهار کرد: اجرای عملیات اصلاح در این تقاطع‌ها کارشناسی شده و مورد بررسی زمانی قرار گرفته و اگر این گره‌ها در سطح شهر باز شود تاثیرات مثبتی در رفت و آمد و ترافیک شهری دارد.

وی با اشاره به اینکه نواقص تقاطع‌های غیرهمسطح که از سال‌های قبل در شهر ایجاد شده باید برطرف شود، افزود: دسترسی به جنوب غربی بزرگراه همت اکنون اصلاح شده و زمانی که شهروندان در ترافیک می‌ماندند کاهش یافته است.

آقامیری با بیان اینکه پروژه اصلاح تقاطع‌ها در سطح تهران در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: حدود ۳۹ پروژه اصلاح تقاطع برای سال جاری شناسایی شده و در نوبت اصلاح قرار گرفته‌ که طبق زمان‌بندی‌های انجام شده پروژه‌های مذکور مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایرنا، استفاده از تقاطع‌های ناهمسطح یکی از راهکارهای مؤثر برای سهولت عبورومرور است که معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران از ابتدای دوره فعلی مدیریت شهری مطالعاتی بر روی اصلاح تقاطع‌های بزرگراهی انجام داده و براساس آن ۹۸ تقاطع در راستای اصلاح تردد شهروندان باید ساخته شود که طی ۲ سال گذشته ۲۵ تقاطع برای بهبود جریان تردد به بهره‌برداری رسیده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha