امام جمعه اراک: همه ظرفیت‌های جهان اسلام در جهت منزوی کردن اسرائیل بکار گرفته شود

اراک - ایرنا - امام جمعه اراک‌ گفت: حامیان مردم مظلوم فلسطین در سراسر جهان به خصوص مسلمانان وظیفه دارند از همه ظرفیت‌ها در جهت منزوی کردن رژیم جعلی اسرائیل استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله « قربانعلی دری نجف‌آبادی» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اراک در مصلی بیت‌المقدس این شهر، افزود: جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین مظلوم در مقابل رژیم صهیونیستی در تمام کشورهای اروپایی و آمریکایی شکل گرفته و در این مسیر اساتید دانشگاه‌ها نیز هم‌صدا شده‌اند.

وی بیان کرد: آفریقای جنوبی پرونده جنایت در غزه و رفح را در مجامع بین‌المللی مطرح کرده، هرچند این اقدام حرکتی نهایی نیست اما، پسندیده است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به روز نکبت ادامه داد: این روز آغاز اشغال فلسطین مظلوم توسط رژیم صهیونیستی است که جنایت‌های این رژیم جعلی بعد از گذشت سال‌ها همچنان نیز ادامه دارد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی افزود: تمامی دستگاه‌های تبلیغاتی دنیا در اختیار صهیونیست‌ها قراردارد بنابراین باید به طور جدی از جوانان مراقبت کرد تا اسیر تبلیغات سوء نشوند.

وی در ادامه به هفته پیوند عضو اشاره کرد و افزود: خانواده‌ها می‌توانند در مرگ مغزی، با قبول اهدای عضو، زمینه جانبخشی به بیماران نیازمند پیوند را فراهم کنند و افراد با وصیت اهدای عضو، جان عده زیادی را نجات دهند.

دهه کرامت فرصتی برای تبیین فرهنگ اهل بیت(ع)

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در ادامه سخنان خود به دهه کرامت اشاره کرد و گفت: این دهه بهترین فرصت برای تشریح و تبیین فرهنگ و معارف اهل بیت(ع) است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اظهار کرد: تبیین و آشکار کردن زوایای پنهان تاریخ زندگی ائمه اطهار (ع) به ویژه امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) ، به عنوان منشاء کرامات و الطاف الهی و چراغ راه و مشعل فروزان در دهه کرامت ضروری است.

وی اضافه کرد: آشنایی بیشتر جوانان و نوجوانان با معارف اهل بیت (ع)، فضای کشور را عطرآگین‌تر و زیباتر خواهد کرد و دستگاه‌های مربوطه شامل رسانه ها، صدا و سیما، دانشگاهها و آموزش و پرورش باید در این زمینه تلاش کنند.

امام جمعه اراک به میلاد حضرت رضا (ع) اشاره کرد و افزود: ایران اسلامی، پایگاه امام رضا (ع) و اهل بیت(ع) است و به این جایگاه و منزلت مهم افتخار می‌کنیم و باید این سرمایه حفظ شود.

فتح خرمشهر نتیجه عینی نصرت الهی است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در ادامه سخنان خود به سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر در عملیات بیت‌المقدس گفت: فتح خرمشهر نتیجه عینی نصرت الهی، وحدت کلمه آحاد ملت و غیرت و تقوای رزمندگان اسلام بود.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: رزمندگان اسلام با انسجام نیروهای مختلف خود شامل سپاه، بسیج و نیروهای مسلح به وحدت و پیوندی ناگسستنی دست یافتند که عامل غافلگیری دشمن و در نهایت پیروزی و آزادسازی خرمشهر شد.

وی ادامه داد: فتح خرمشهر نشان داد که خداوند تبارک و تعالی توفیقات خود را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ارزانی داشته و مصداق بارز آن نیز کلام امام خمینی (ره) بود که فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد.

نماز جمعه در ۲۹ نقطه استان مرکزی برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha