۱۶ زن آتش‌نشان امسال به ناوگان تهران می‌پیوندند/ نیاز سالانه به ۲۰۰ نیرو+ فیلم

تهران- ایرنا- مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: هم‌اینک ۱۶ زن آتش‌نشان در ایستگاه بانوان واقع در غرب تهران شروع به کار کرده و در حال عملیات و امداد هستند و امسال ۱۶ آتش‌نشان جدید دیگر در شرق تهران به جمع آتش‌نشانان زن اضافه شود.

قدرت‌الله محمدی در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره آموزش‌های شهروندی اظهار داشت: سال گذشته توانستیم به عدد یک میلیون نفر آموزش شهروندان برسیم و امسال رسیدن به رقم بیش از ۱ میلیون و ۵۰۰ نفر از سنین پایین تا دانشگاهی را با حضور در مدارس شهر تهران در برنامه داریم.

در حوزه آموزش ایمنی در دانشگاه‌ها خوب کار نشده است

وی در عین حال درباره برنامه‌های مشخص آتش‌نشانی در گنجاندن موارد تالیفی اعم از درسی و آموزشی در دانشگاه‌ها و مدارس گفت: ‌امروز یکی از نگرانی‌ها و گلایه‌های ما این است که در حوزه علمی در خصوص رشته‌های دانشگاهی و ایمنی آتش‌نشانی خوب کار نشده است. برای اولین بار در دانشکده آتش‌نشانی رشته حریق دایر شد و در دانشگاه‌های دیگر چنین رشته‌ای نداریم.

محمدی تصریح کرد: در کشورهای دیگر آموزش ایمنی از قبل دبستان آغاز می‌شود تا وقتی به سنین بالا برسند آویزه گوش افراد ‌شود. حتی شغل دانشجویی که در رشته حریق آموزش می‌بیند تضمینی است.

سالانه ۲۰۰ نیروی آتش‌نشان نیاز داریم

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران خاطرنشان کرد: ما سالانه ۲۰۰ نیروی آتش‌نشان در تهران نیاز داریم که خروجی آن ایمنی، کاهش حوادث و تلفات می‌شود.

محمدی همچنین اظهار داشت: امسال برای نخستین بار ۴۰ عنوان کتاب تالیفی آتش‌نشانی در نمایشگاه کتاب عرضه شده است.

وی گفت: با توجه به این‌که در نمایشگاه تهران روزانه تعداد زیادی مراجعه کننده داریم و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت از کوچک و بزرگ تقریبا هر روز در نمایشگاه تردد دارند این مساله حساسیت و دقت ما را هم بیشتر می‌کند.

استقرار ۵۰ خودروی آتش‌نشانی در نمایشگاه کتاب

محمدی ادامه داد: از حدود یک ماه پیش از برپایی نمایشگاه، در اینجا حضور داشتیم و همه نقاط حادثه‌خیز و پرخطر را احصا کردیم که برطرف شود.

وی افزود: ۵۰ دستگاه خودروی آتش‌نشانی در نقاط مختلف نمایشگاه با حدود ۱۷۰ آتش‌نشان مستقر شده‌اند. امسال به صورت ویژه شیفت شب هم داریم و آتش‌نشانان برای حوادث احتمالی حضور دارند. گشت‌های روزانه هم در طول برپایی نمایشگاه انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha