امام جمعه شیراز: مهمترین وظیفه ما اجرایی کردن سند تحول آموزش و پرورش است

شیراز - ایرنا - نماینده ولی فقیه در فارس گفت: امروز اگر فهرست وظایف خود را ردیف کنیم،مهمترین وظیفه ما اجرای سند تحول آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله لطف الله دژکام روز پنجشنبه در دومین یادواره شهدای آموزش و پرورش فارس که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، افزود: امروز در دنیایی هستیم که می‌کوشد نسل کنونی به گونه‌ای تربیت شود که در افق سال ۲۰۳۰ به ارزش‌های لیبرال دموکراسی پایبند باشد و آن را ترویج کند؛ بنابراین باید در برابر آن افقی را تعریف کنیم.

وی اظهار کرد: در افق سند تحول نظام تعلیم و تربیت ایران، فرزندان به گونه‌ای تربیت می‌شوند تا سبک زندگی ایرانی اسلامی را برای همه دنیا ترویج کنند.

نماینده ولی فقیه در فارس ادامه داد: این میدان، میدان جنگ است و معلمان نیز فرماندهان خط مقدم آن هستند.

آیت الله دژکام با قدردانی از تلاش‌های معلمان و فعالان عرصه آموزش و پرورش، گفت: به فرمایش معصوم (ع)، کاری که معلمان می‌کنند کمتر از جهاد شهیدان نیست.

وی ادامه داد: توقع جامعه دینی ایران برای تحول نظام آموزش و پرورش به سوی ارزش‌های اسلامی باید در همین سال‌ها پاسخ مناسبی دریافت کند و تلاش وزیر آموزش و پرورش نیز برای آوردن سند تحول تعلیم و تربیت به میدان عمل و اجرا بیاورد جای تقدیر دارد.

آیت الله دژکام با اشاره به حدیثی از امام هفتم (ع)، گفت: باید در این زمینه سالانه خود را ارزیابی و ارزشیابی کنیم و معلمان و مسئولان آموزش و پرورش بدانند که اگر در اجرای این سند موفق باشند پیش از مردم، خداوند از آنها قدردانی می‌کند.

نماینده ولی فقیه در فارس با گرامیداشت یاد و مقام شهدای معلم فارس گفت: شهدا حساب دنیا را روی کار خود باز نکردند، معلم امروز نیز نباید چنین حسابی را روی کار بزرگ خود باز کنند هر چند دولت نیز باید برای حل مسائل آنها تلاش کند.

امام جمعه شیراز: مهمترین وظیفه ما اجرایی کردن سند تحول آموزش و پرورش است

معلمان فارس برای حفاظت از دستاوردهای شهدا هم قسم شدند

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در این مراسم گفت: انسان اشرف مخلوقات است و اشرف مخلوقات به دست توانمند معلمان تربیت می‌شود.

فرشید قاسمی افزود: معلمان در تربیت و پیشرفت جامعه نقش و جایگاه مهمی دارند.

او ادامه داد: اکنون معلمان و مسئولان آموزش و پرورش فارس با یکدیگر هم قسم شده‌اند تا دستاوردهای شهدای معلم و دیگر شهدای انقلاب را حفظ کنند و دانش آموزانی در تراز انقلاب اسلامی تربیت کنند.

قاسمی ابلاغ برنامه اجرایی سند تحول بنیادین آموزش و پررش از سوی وزیر به همه استان‌ها را گامی مهم در این مسیر دانست که مورد قدردانی رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha