پل مسیر زیارتگاه امام‌زاده در «میامی» مشهد بهره‌برداری شد

مشهد-ایرنا- پل روستای «چنارک» در جاده مشهد- میامی روز سه‌شنبه همزمان با دهه کرامت در مسیر فرعی دسترسی به زیارت‌گاه امام زاده یحیی‌بن زید(ع) به بهره‌برداری رسید.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی روز سه‌شنبه در آیین افتتاح این طرح جاده ای گفت: این پل با دهانه چهار متری و با هزینه ۱۸۵ میلیارد ریال از محل منابع استانی توسط این اداره کل ساخته و مسیر طرفین آن از هر طرف به طول ۵۰۰ متر بهسازی شد.

علیرضا خجسته افزود: اهمیت این مسیر در تردد بالای زائران ایرانی و خارجی بارگاه امام‌زاده یحیی بن زید (ع) از این مسیر و رفع خطرهایی نظیر سیلاب دو سال قبل است که منجر به جان باختن زائران عراقی در محل آب‌نمای این جاده شد.

وی از رفع نقاط پر خطر جاده مذکور متناسب با اعتبارات موجود خبر و ادامه داد: بهسازی و ایمن‌سازی پروژه‌ها به خصوص ورودی‌های مشهد به طور مستمر ادامه دارد.

بنای آرامگاه امام زاده یحیی ابن زید(ع) در حدود ۵۰ کیلومتری جاده مشهد-سرخس واقع شده و مربوط به دوره تیموری با قدمتی حدود ۶۰۰ سال قبل است، اکنون این محل به زیارتگاه محبان اهل بیت(ع) از ایران و سایر کشورهای اسلامی همسایه تبدیل شده است.

یحیی ابن زید(ع) از نوادگان امام زید العابدین(ع) که در سال ۱۲۵ هجری شمسی توسط عوامل بنی‌امیه به شهادت رسید و اکنون مقبره این امام‌زاده در جوار روستای میامی قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha