۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۵۶
کد خبرنگار: 2211
کد خبر: 85476590
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برخورد قاطع با اراذل و اوباش در دستور کار دستگاه قضایی است

یاسوج- ایرنا - معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه گفت:برخورد قاطع و جدی با اراذل و اوباش و افرادی که به ماموران نیروی انتظامی توهین و حمله می کنند در دستور کار دستگاه قضایی است.

به گزارش ایرنا، محمدباقر الفت روز سه شنبه در جمع مسوولان شهرستان دنا با اشاره به اینکه برخی از مجرمان برای فرار از قانون به جان ماموران امنیتی و انتظامی و گاه با سلاح سرد و گرم تعرض می کنند ، تاکید کرد: شدیدترین مجازات ها در انتظار این جنایتکاران است.

وی ابراز کرد: مجرمان افزون بر قاچاق کالا دست به تعرض به ماموران مستقر در جاده های ارتباطی می زنند تا به مقاصد سودجویانه خود برسند.

الفت با بیان اینکه ماموران امنیتی فرزندان این آب و خاک هستند که برای ایجاد بستر آسایش و امین هموطنان در جای جای کشور تلاش می کنند، تصریح کرد: برخورد با حمله کنندگان به این نیروهای خدمتگذار به افزایش امنیت کشور کمک می کند.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه با یادآوری این نکته که استان کهگیلویه و بویراحمد و به ویژه مردم شهرستان دنا دارای نخبگان پرشماری هستند، تاکید کرد: توجه به این چهره های شاخص امری ضروری است.

الفت با اشاره به اینکه دکتر امین نیک اقبال به عنوان یکی از چهره های شاخص چشم پزشکی کشور است که در مرکز کشور سکونت دارد اما در هفته جاری به زادگاه خود شهرستان دنا برگشته تا در مدت زمان هفت روز به مردم شهرستان خود به صورت رایگان خدمت کند، تاکید کرد: تلاش برای ایجاد دانشکده چشم پزشکی در شهر سی سخت مورد توجه مسوولان باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: برای مدیریت اصولی کشور نیاز است تا سرمایه های طبیعی ایران زمین به نقاطی که از این نعمت ها محروم هستند انتقال داده شود.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه گفت: برای احداث طرح های عمرانی و اقتصادی ضمن تلاش برای حفظ محیط زیست نیازهای کشور را هم باید مورد توجه قرار دهیم.

الفت تصریح کرد: پرداخت حقوق مردم که در محل احداث خرسان زندگی می کند و زمین های کشاورزی یا املاک آنان خسارت دیده ضرورتی اجتناب ناپذیر است که باید به طور کامل محقق شود.

ّمعاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه تصریح کرد: به کارگیری ۱۰ قاضی برای کاهش مدت زمان رسیدگی به پرونده های قضایی در کهگیلویه و بویراحمد نیاز است واین مهم هم در اولویت برنامه های قوه قضاییه است.

وی عنوان کرد: همچنین تکمیل طرح های ساختمان زندان و نمایندگی پزشکی قانونی در شهرستان دنا به صورت جدی پیگیری می شود.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه با اشاره به ظرفیت های شهرستان دنا در زمینه گردشگری تاکید کرد: برنامه ریزی برای حفظ فرهنگ بومی که احتمال تهدید آن با بازشدن پای گردشگران در این منطقه وجود دارد موضوع مهم دیگری است که باید مورد توجه مسوولان باشد.

الفت به وضعیت کمبود امکانات و زیرساخت های زندگی مردمان کهگیلویه و بویراحمد در پیش از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: برکات انقلاب اسلامی در این گوشه از زاگرس چشمگیر بوده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha