۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۳۲
کد خبرنگار: 2211
کد خبر: 85490950
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روند افزایشی دمای هوای کهگیلویه وبویراحمد ادامه دارد

یاسوج- ایرنا- رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمدبا اشاره به اینکه بیشینه دمای هوای شهرهای دوگنبدان،لنده،لیکک و همچنین ،منطقه امامزاده جعفر در شبانه روز گذشته از ۴۰ درجه سانتیگراد گذشته است گفت: روند افزایشی دمای هوای استان تا پایان هفته جاری ادامه دارد.

ولی بهره مند روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد:طی چهار روز آینده حداکثر دمای هوای همه ایستگاه های هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد به طور میانگین چهار درجه سانتیگراد افزایش می یابد.

وی تاکید کرد:بیشینه دمای ایستگاه‌های هواشناسی در شهرهای گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد شامل امامزاده جعفر ۴۰.۸، لیکک ۴۰.۴، دوگنبدان ۴۰.۴،شهر دهدشت ۳۹.۷ و لنده ۴۱.۱ درجه سانتی‌گراد گزارش شده که نسبت به روز پیش از آن سه تا چهار درجه سانتیگراد افزایش نشان می دهد.

وی تاکید کرد: همچنین در این مدت حداکثر دمای هوای شهرهای سردسیری مارگون،یاسوج و سی سخت به ترتیب۳۱،۲۸ و ۲۷درجه سانتیگراد ثبت شده که سه تا چهار درجه سانتیگراد نسبت به روز شنبه پنجم خرداد ماه افزایش یافته است.

بهره مند ابراز کرد: بامداد امروز شهرهای یاسوج و سی سخت با دمای حداقل ۱۴ و ۱۳درجه سانتیگراد خنک ترین نقاط استان گزارش شده است.

رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد:هوای صاف تا کمی ابری،افزایش سرعت وزش باد و احتمال خیزش گرد و خاک در برخی از مناطق از مهمترین پدیده های هواشناسی استان در شبانه روز آینده است.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومتر مربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

این استان با یک درصد مساحت کشور یکی از کوچک‌ترین استان‌های کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha