بقعه ۲ هزار امام‌زاده در کشور میزبان برنامه‌های دهه کرامت است

رشت - ایرنا - مدیرکل امور فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: بقعه حدود ۲ هزار امام زاده در کشور میزبان جشن‌ها و ویژه برنامه‌های دهه کرامت است.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدکاظم موسوی متقی روز سه‌شنبه در حاشیه مراسم روز ملی تجلیل از امام‌زادگان در بقعه متبرکه خواهر امام رضا (ع) در رشت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: نزدیک هشت هزار و ۵۰۰ امام‌زاده در کشور وجود دارد که حدود ۲ هزار مورد از آنان دارای ظرفیت برگزاری برنامه‌های فرهنگی، میزبان جشن‌ها و برنامه‌های ویژه دهه کرامت هستند.

وی با تشریح برنامه‌های دهه کرامت در بقاع امام زادگان کشور افزود: در نخستین روز از دهه کرامت - روز میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر- برنامه‌ جشن عبادت و تکریم دختران و جشن مادر و دختر در این اماکن معنوی برگزار شد.

مدیرکل امور فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ادامه داد: تجلیل از هیات امناء و خیرین بقاع متبرکه و رونمایی از طرح‌های عمرانی جدید از دیگر برنامه‌های امام زادگان به مناسبت دهه کرامت است.

وی بیان کرد: مراسم روز ملی بزرگداشت و تجلیل از خادمان امام زادگان ، اعضای هیئت امنا، خیران و ائمه جماعات این بقاع در ۳۱ استان کشور از دیگر برنامه‌های این دهه است.

حجت الاسلام موسوی متقی بیان کرد: همچنین بقاع امام‌زادگان کشور در دهه کرامت میزبان کاروان‌های زیرسایه خورشید متشکل از خادمان بارگاه ملکوتی امام‌رئوف حضرت علی‌ بن‌موسی‌ الرضا (ع) هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه مخاطب ما در بقاع متبرکه امامزادگان عامه مردم هستند اضافه کرد: بقاع یاد شده در سراسر کشور محل حضور همه سلیقه‌هاست اما آداب زیارت باید از سوی زائران حفظ شود.

مدیرکل امور فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور امام زادگان را قطب فرهنگی جامعه خواند و اظهار کرد: سیدجلال الدین اشرف در شهرستان آستانه اشرفیه قطب فرهنگی استان است.

وی با تاکید بر لزوم توجه به فعالیت‌های فرهنگی در امام زادگان اضافه کرد: هیات امنا امام زادگان باید به ارائه خدمات اجتماعی و فرهنگی در این بقاع بیش از پیش توجه کنند.

بقاع متبرکه امام زادگان برای حضور همه مردم است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان نیز در مراسم روز ملی تجلیل از امام‌زادگان به نقشه راه انقلاب اسلامی ترسیم شده از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: امام زادگان و بقاع متبرکه از مراکزی هستند که باید در این نقشه راه موثر باشند.

حجت الاسلام اسماعیل تدینی اظهار کرد: ما باید نقش و جایگاه خود را در مهندسی فرهنگی کشور دانسته و از کارکردهای بقاع متبرکه در حوزه های اجتماعی و فرهنگی آگاه باشیم و کارهای موثری در حوزه تربیتی و پرورشی انجام دهیم؛ اعضای هیات امناء در امام زادگان و بقاع متبرکه باید با این دیدگاه فعال باشند.

وی با بیان اینکه امام‌زادگان و بقاع متبرکه برای حضور همه مردم است افزود: برگزاری نشست‌های سبک زندگی برای جوانان و نوجوانان در بقاع متبرکه یکی از اولویت ها است.

در این مراسم ۱۰۴ خادم سادات، اعضای هیئت امنا، خیران، ائمه جماعات امامزادگان و جمعی از خانواده های شهدا تجلیل شدند.

دهه کرامت از ۲۱ اردیبهشت با عنوان «حضرت فاطمه معصومه (س) بهترین دختر دنیا، الگوی عفاف و حجاب» آغاز شده‌است.

امروز (دوشنبه) مصادف با پنجم ذیقعده روز ملی تکریم از امام‌زادگان نام گرفته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha