۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۴۹
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85476387
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

جان دوباره سه بیمار مرگ مغزی گلستان به بیماران

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۴۹
کد خبر: 85476387
جان دوباره سه بیمار مرگ مغزی گلستان به بیماران

گنبدکاووس- ایرنا- کارشناس پیوند عضو دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: خانواده سه بیمار مرگ مغزی ساکن این استان در هفته اخیر اعضای عزیزان خود را به بیماران نیازمند پیوند عضو اهدا کردند.

زهرا شرکت روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: یکی از این افراد قربانعلی سوری جانباز ۵۸ ساله اهل روستای نوده ملک شهرستان علی‌آبادکتول بود که بر اثر خون ریزی مغزی جان خود را از دست داد و کبد و کلیه‌های وی به بیماران نیازمند پیوند اهدا شد.

وی افزود: خانواده احمد رضاقلی‌پور ۴۹ ساله اهل گرگان هم که بر اثر سانحه رانندگی دچار مرگ مغزی شد کبد و کلیه‌های وی را اهدا کردند.

کارشناس پیوند عضو دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: سومین اهدا هم مربوط به مجتبی حمامی ۴۲ ساله اهل گنبدکاووس است که به دلیل فشار بالا دچار مرگ مغزی شد و اهدای کلیه‌ها، کبد و نسوج وی به سه بیمار نیازمند جان دوباره بخشید.

وی مرگ مغزی را برابر با فوت بیمار دانست و گفت: عمل پیوند عضو تمام این سه بیمار مرگ مغزی در بیمارستان امام خمینی(ره) تهران انجام شد.

کارشناس پیوند عضو دانشگاه علوم پزشکی گلستان تعداد اهدای عضو بیماران مرگ مغزی سال گذشته را چهار مورد اعلام کرد و گفت: ثبت سه مورد اهدا در مدت یک هفته نشان از افزایش آگاهی مردم نسبت به اهمیت اهدای عضو در نجات جان دیگر بیماران دارد.

شرکت اضافه کرد: ۲۳ هزار گلستانی داوطلب اهدای عضو پس از مرگ مغزی هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha