۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۶:۴۹
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85475782
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بارندگی و سیل ۷۲ میلیارد ریال به بخش کشاورزی سبزوار آسیب زد

سبزوار - ایرنا - معاون رییس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: بارش باران و تگرگ و جاری شدن سیلاب در اواخر هفته گذشته ۷۲ میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال به بخش کشاورزی و باغی این شهرستان خسارت وارد کرد.

علی اصغر امانیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۵۴ میلیارد ریال از این خسارات مربوط به باغ های پسته، انگور و انواع سردرختی ها و ۹ میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال مربوط به کشتزارهای گندم و جو بوده است.

وی افزود:‌ در جریان این بارندگی ها ۱۹۰ هکتار از عرصه های باغی شهرستان، عمدتا گونه پسته و انگور و نیز ۲۷۰ هکتار از گندمزارها و جوزارهای سبزوار دچار آسیب شده است.

وی خاطرنشان کرد:‌ جاری شدن سیلاب همچنین به قنات روستای "سلیمانیه" سبزوار را تخریب کرد که خسارت وارده به ان هشت میلیارد ریال برآورد شده است.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار یادآور شد:‌ بارندگی‌های اوایل هفته گذشته نیز هزار و ۴۸۵ میلیارد ریال خسارت به چهار هزار و ۵۵۰ هکتار از عرصه‌های باغی و زراعی این شهرستان وارد کرده و ۱۴ رشته قنات را تخریب کرده بود.

سبزوار ۳۵ هزار هکتار کشتزار، ۱۶ هزار هکتار عرصه باغی و حدود ۲۰ هزار بهره بردار در حوزه کشاورزی دارد.

این شهرستان قطب تولید محصولات زیره، پنبه، جو و گندم در خراسان رضوی است و سالانه حدود ۱۵۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این شهرستان تولید می شود.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha