۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۰۵
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85470292
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تگرگ و سیل هزار و ۴۸۵ میلیارد ریال به کشاورزی سبزوار آسیب رساند

سبزوار- ایرنا - معاون رییس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: بارندگی‌های هفته جاری هزار و ۴۸۵ میلیارد ریال خسارت به عرصه‌های باغی، زراعی و قنات‌های این شهرستان خسارت وارد آورده است.

علی اصغر امانیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بارندگی اول هفته که با بارش باران و تگرگ، وزش تندباد و جاری شدن سیلاب همراه بود، خساراتی را متوجه چهار هزار و ۵۵۰ هکتار از باغ های پسته، انگور و میوه های هسته دار، کشتزارهای گندم و جو کرده و ۱۴ رشته قنات کشاورزی شهرستان را تخریب کرد.

وی افزود: در جریان این بارندگی ها به ۲ هزار و ۶۵۰ هکتار از باغ های پسته شهرستان حدود ۱۳ درصد آسیب رسید و به ۴۰۰ هکتار از تاکستان‌ها و دیگر گونه‌های باغی شهرستان خسارت وارد شده است.

وی بیان کرد: هزار هکتار از کشتزارهای جو و ۵۰۰ هکتار از گندمزارهای سبزوار نیز بر اثر این شرایط جوی و بارش تگرگ آسیب دیده است.

شنبه هفته جاری در سبزوار ۷.۴ میلی‌متر باران بارید که این بارندگی در برخی نواحی روستایی این شهرستان به ۳۰ میلی‌متر نیز رسید.

سبزوار ۳۵ هزار هکتار کشتزار، ۱۶ هزار هکتار عرصه باغی و حدود ۲۰ هزار بهره بردار در حوزه کشاورزی دارد.

این شهرستان قطب تولید محصولات زیره، پنبه، جو و گندم در خراسان رضوی است و سالانه حدود ۱۵۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این شهرستان تولید می شود.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha