مرجعیت علمی از اهداف اصلی جامعه المصطفی العالمیه است

تبریز-ایرنا- معاون ارتباطات و بین‌الملل جامعه المصطفی العالمیه گفت: تبدیل شدن این مجموعه به مرجعیت علمی در سطح جهانی از اهداف مهم و اصلی این مجموعه دینی و دانشگاهی است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام محسن قنبری روز یکشنبه در ششمین اجلاسیه کنگره بین المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب در تالار وحدت دانشگاه تبریز، افزود: یکی از منویات بسیار مهم مقام رهبری تبدیل ایران اسلامی در حوزه های مختلف علمی و تحقیقاتی به مرجعیت جهانی است که در این راستا باید حوزه های علمیه، دانشگاه ها و مراکز مختلف تحقیقاتی شبانه روز تلاش کنند.

وی لازمه برخورداری از دانشگاه ها و مجامع علمی در تراز جهانی را توجه به درون و بهره مندی از داشته های کشور است که در این راستا یکی از منابع بسیار مهم می تواند اندیشه های قرآنی مقام رهبری باشد که در ان می توان به نقطه های بسیار ظریف و محوری دست یافت.

قنبری قرآن کریم را تنها منبع و محل رستگاری بشریت در عرصه های مختلف زندگی فردی و اجتماعی توصیف و اظهار کرد: برای بهره مندی از دانش و علم بی حد کلام الهی نیازمند نطق خواهی هستیم.

وی ادامه داد: در صورتی که بشر بتواند با بهره گیری از علما، فضلا و صاحب نظران زمینه های سعادت دنیوی و اخروی را از آیات قرآنی پیدا کند، سرگشتگی های زمان کنونی و زندگی انسان درمان می شود و در آن نباید شبهه ای به خود راه دهیم.

قنبری توجه به موضوع مهم نظم جدید جهانی را از جمله مضامین و مفاهیم عمیق قرآنی برشمرد که دنیا و آخرت ما را سامان می دهد.

وی از مقام رهبری به عنوان شخصیتی حکیم، پدری مهربان، سیاستمداری مجرب و توانا نام برد که استنطاق قرآنی را در تمام امور در پیش گرفته اند و در همه امور اعم از اجتماعی، سیاسی و فرهنگی و اقتصادی رویکردی قرآنی دارند.

استنطاق قرآنی یعنی طرح پرسش در محضر قرآن و طلب پاسخ از آن

قنبری تاکید رهبری برای تحقق و احیای تمدن ایرانی - اسلامی را بر همین مبنا ارزیابی کرد و افزود: تمدن ایرانی - اسلامی مد نظر ایشان قرآن بنیان بوده و در آن گفتمان نبوی و علوی و سنت پیامبر (ص) به وضوح دیده می شود.

وی اظهار کرد: محققان و عالمان دینی و دانشگاهی باید تلاش کنند تا توسعه علمی کشور در قالب کالبد و محتوای تمدن نوین که از قرآن مدد می گیرد، محقق شود.

به گزارش ایرنا، ششمین اجلاسیه کنگره بین المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب با حضور دانش پژوهانی از ۴۰ کشور جهان و با همکاری جامعه المصطفی العالمیه دفتر تبریز در دو نوبت صبح و عصر در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha