عزم جدی کاراته کاهای نوجوان ایران برای تکرار قهرمانی در مسابقات فیلیپین + فیلم

تبریز- ایرنا- مربی تیم ملی کاراته نوجوانان ایران با اشاره به برگزاری نخستین مرحله اردوی تیم ملی در تبریز، گفت: نوجوانان کاراته‌کار حاضر در این اردو برای تکرار کسب عنوان قهرمانی در مسابقات کاراته قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ «مانیل فیلیپین» تلاش می کنند و عزم جدی دارند.

«میثم یاراحمدی» روز شنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز آذربایجان شرقی در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: هفت مرحله اردوی انتخابی برای اعضای حاضر در اردوی تیم ملی نوجونان پیش بینی شده است که نخستین مرحله آن به مدت ۶ روز در آذربایجان شرقی برگزار شد (امروز آخرین روز) و ۶ مرحله بعدی نیز طبق زمانبندی در استان های دیگر و خارج از کشور برگزار می شود.

وی با بیان اینکه مسابقات قهرمانی آسیایی کاراته نوجوانان، امسال ۲ تا چهارم شهریور در «مانیل» پایتخت فیلیپین برگزار می شود، اظهار کرد: اکنون در اردوی انتخابی تیم ملی، ۳۱ کاراته کار نوجوان از استان های مختلف حضور دارند که از این تعداد در مرحله نهایی اردوها، پنج کاراته کار برای اعزام به مسابقات آسیایی انتخاب می شوند.

وی افزود: سالار اکرمی دارنده مدال طلای قهرمانی ایران از آذربایجان شرقی در این اردوی تیم ملی حضور دارد.

مربی تیم ملی کاراته نوجوانان ایران گفت: مسابقات کاراته قهرمانی آسیا در رده نوجوانان در پنج وزن برگزار می شود که تیم ملی کشورمان نیز با تیم کامل در این مسابقات شرکت می کند.

یاراحمدی، با بیان اینکه در نخستین مرحله اردوی انتخابی تیم ملی در تبریز در هر وزن ۶ کاراته کار نوجوان حضور دارند، ادامه داد: در مرحله دوم این اردو نیمی از این ورزشکاران خط می خورند و این مرحله با ۱۵ کاراته کار از ۳۰ خرداد ماه در یکی از استان های کشور برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه مراحل بعدی اردوی انتخابی تیم ملی برای شرکت کاراته کاران نوجوان در کلاس ها و امتحانات درسی تا ۳۰ خرداد تعطیل می شود، یادآور شد: در این مدت تمرینات شرکت کنندگان در اردوی تیم ملی به طور غیرحضوری انجام و پیگیری می شود.

مربی تیم ملی کاراته نوجوانان ایران گفت: بعد از اتمام امتحانات درسی کاراته کاران نوجوان، مراحل بعدی اردوهای انتخابی تیم ملی به طور پیوسته برگزار و در این اردوها، کارهای اصلاحی روی حرکات ورزشکاران و بدنسازی انجام می شود.

یاراحمدی، با اشاره به فراهم بودن شرایط و امکانات سخت افزاری خوب و عالی در تبریز برای برگزاری نخستین مرحله اردوی انتخابی تیم ملی در این شهر، افزود: در این مرحله هر روز ۲ جلسه تمرینی و بدنسازی برای شناخت بیشتر از کاراته کاران و آنالیز بدنی آنها انجام شد.

عزم جدی کاراته کاران نوجوان ایران برای تکرار قهرمانی در مسابقات فیلیپین + فیلم
حضور مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در اردوی تیم ملی کاراته نوجوانان کشور

وی اظهار کرد: آخرین تمرین کاراته کاران نوجوان حاضر در این اردو، امروز (شنبه) انجام می شود و در طول برگزاری این اردو برای استفاده کاراته کاران نوجوان مستعد آذربایجان شرقی از تجربیات ورزشکاران حاضر در اردو، تعدادی از آنان در تمرینات تیم ملی شرکت داده شدند.

عزم جدی کاراته کاران نوجوان ایران برای قهرمانی در مسابقات فیلیپین
میثم یاراحمدی، مربی تیم ملی کاراته نوجوانان ایران

رقیب اصلی ایران در مسابقات کاراته تیم ژاپن بوده که البته چند تیم نیز به آن اضافه شدند

مربی تیم ملی کاراته نوجوانان ایران با بیان اینکه تیم ملی کاراته نوجوانان کشورمان در سال های گذشته چندین قهرمانی آسیا را در کارنامه خود دارد، گفت: تیم ملی کاراته نوجوانان جمهوری اسلامی ایران در مسابقات قهرمانی سال گذشته در قزاقستان با کسب ۲ مدال برنز در وزن های مثبت ۷۰ و منفی ۷۰ نایب قهرمان آسیا شد.

تیم های ملی عربستان، قزاقستان، ازبکستان و اردن نیز به رقبای آسیایی تیم ملی کشورمان اضافه شده اند و رقبای جهانی تیم ملی کاراته نوجوانان کشورمان نیز مصر، ایتالیا، انگلیس و فرانسه هستند.

یاراحمدی، افزود: کاراته کاران نوجوان حاضر در اردوی انتخابی تیم ملی از لحاظ آمادگی در شرایط خوبی به سر می برند و تلاش می شود در پایان اردوها به آمادگی کامل دست یابند و در این راستا با هماهنگی فدراسیون کاراته کشورمان، آخرین اردوهای تیم ملی کاراته نوجوانان در یکی از کشورهایی که از نظر شرایط آب و هوایی شبیه فیلیپین باشد، برگزار می شود.

وی رقیب اصلی تیم ملی کاراته نوجوانان کشورمان در آسیا را تیم ملی ژاپن اعلام کرد و یادآور شد: در سال های اخیر تیم های ملی عربستان، قزاقستان، ازبکستان و اردن نیز به رقبای آسیایی تیم ملی کشورمان اضافه شده اند و رقبای جهانی تیم ملی کاراته نوجوانان کشورمان نیز مصر، ایتالیا، انگلیس و فرانسه هستند.

به گزارش ایرنا، میثم یاراحمدی متولد چهارم شهریور سال ۱۳۶۹ دارای ۱۲ سال سابقه مربیگری کاراته در استان لرستان و شهرستان خرم آباد بوده و سه سال نیز به عنوان مربی در تیم ملی کاراته نوجوانان فعالیت می کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha