فرماندار: تنش آبی ۱۵ روستای چاراویماق امسال رفع می‌شود 

مراغه- ایرنا- فرماندار چاراویماق گفت: روز گذشته رئیس مرکز جهاد آبرسانی کشور و همراهانش از این شهرستان بازدید کردند و رفع تنش آبی ۱۵ روستا تا پایان سال جاری را در دستور کار قرار دادند. 

«یاسین توکلی» روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: رفع تنش آبی این شهرستان در مرحله نخست از طرح جهاد آبرسانی، مورد توجه قرار نگرفته بود و حضور رئیس مرکز جهاد آبرسانی کشور و همراهانش در این شهرستان پس از پیگیری‌های سال گذشته میسر شد.

وی با اشاره به اینکه اکنون ۶۰ روستای این شهرستان در وضعیت تنش آبی قرار دارد، افزود: روستای هدف در مرحله نخست «گویجه قلعه» تعیین شد و منابع مالی مورد نیاز برای رفع تنش آبی ۱۵ روستا از محل منابع ملی و استانی و مشارکت خیّران نیک اندیش تامین می‌شود.

فرماندار چاراویماق این را هم بیان کرد که چاراویماق رودخانه‌های روان و پرآبی دارد اما نبود سد در این شهرستان موجب شده تا این آب‌های سطحی بدون استفاده از منطقه خارج ‌شود.

وی همچنین از مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خواست نسبت به تخصیص اعتبارات لازم از محل منابع داخلی و مصوبه‌های سفر رئیس‌جمهور توجه ویژه‌ای به این شهرستان داشته باشند.

به گزارش ایرنا شهرستان چاراویماق با ۳۱ هزار جمعیت در ۱۹۳ کیلومتری جنوب شرق تبریز واقع است و وجود منابع آبی غنی، موجب شد تا نخستین مجوز گردشگری کشاورزی آذربایجان‌شرقی طی سال ۱۴۰۰ در این شهرستان صادر شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha