۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۰:۲۶
کد خبر: 85470648
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مرکز جامع توانمندسازی معتادان ارومیه بهره‌برداری می شود

ارومیه- ایرنا- معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: مرکز جامع توانمند سازی و صیانت اجتماعی از بهبود یافته گان معتادان متجاهر در ‌ارومیه با مشارکت نهادهای مختلف در صدد اتمام کار و بهره برداری است.

به گزارش ایرنا، رضا ابراهیمی عصر چهارشنبه در جلسه کمیته تخصصی توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌غربی گفت: معتادان متجاهر پس از ترک اعتیاد در کمپ‌ها نیاز به بازآموزی دارند که برای اولین در ارومیه این امکان مسجل شد تا مرکز جامع توانمند سازی و صیانت اجتماعی از بهبود یافته‌گان ایجاد شود.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش ظرفیت نگهداری از معتادان متجاهر لازم است تا چرخه مقابله با اعتیاد به صورت کامل نیز انجام شود برهمین اساس در کنار مرکز ماده ۱۶ مرکز دیگری تحت عنوان مرکز جامع توانمند سازی ایجاد می‌شود.

ابراهیمی با اشاره به اهداف این مرکز بیان کرد: این مرکز با هدف مهارت آموزی، اشتغال زایی و تامین حمایت‌های اجتماعی لازم راه اندازی می شود که ظرفیت حدود ۳۰۰ نفر در فاز اول را داراست.

وی با بیان اینکه تاکنون چنین مرکز جامعی نداشتیم افرود: یکی از عامل‌هایی که موجب برگشت به معتادی می‌شود نبود چنین امکاناتی است که امیدواریم با بهره‌برداری از این مرکز شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه باشیم.

وی با اشاره به تخلیه سالن چهارم برای ایجاد کمپ گفت: با همکاری خوب شهرداری ارومیه این سالن نیز در مسیر بهره‌برداری قرار می‌گیرد تا ضمن افزایش ظرفیت پذیرش بتوانیم اقدامات خوبی برای ارائه خدمات مناسب داشته باشیم.

مرکز جامع توانمندسازی معتادان ارومیه بهره‌برداری می شود

وی با اشاره مشارکت مردمی افزود: با استفاده از ظرفیت خیریه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد می‌توان حرکت‌های مثبتی در مسیر توانمندسازی این هدف انجام داد که با بررسی مواضع موجود می‌توان به نتایج مناسبی دست یافت.

آذربایجان‌غربی دارای ظرفیت کمپ ۱۷۰۰ نفری معتادان

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی نیز در این جلسه اظهار کرد: مرکز ماده ۱۶ تا سال قبل صرفا ظرفیت میزبانی ۱۳۰ نفر را داشت که با عزم دولت سیزدهم امسال این ظرفیت به ۱۷۰۰ نفر در کل استان رسیده است.

افشار کبیری افزود: از این تعداد ۱۲۰۰ نفر، ظرفیت مرکز استان، ۲۵۰ نفر در شهرستان خوی و ۲۵۰ نفر نیز ظرفیت کمپ‌ها در شهرستان میاندوآب است.

وی ادامه داد: معتادان متجاهر پس از اتمام دوره کمپ خود در قالب کمپ ماده ۱۶ به مرکز جامع توانمندسازی و صیانت اجتماعی اعزام خواهند شد.

کبیری افزود: پس از اتمام مرحله درمان، این افراد در مقابل چرخه مصرف مواد مخدر قرار می‌گیرند چراکه در این مرکز آموزش‌ها و مهارت‌های ویژه‌ای ارائه می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha