معاون وزیر آموزش و پرورش: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مسیری برای رسیدن به اشتغال پایدار است

اراک - ایرنا - معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: باید تلاش شود تا از دالان کنکور به دالان اشتغال پایدار رسید و مسیر آن از طریق آموزش‌های فنی و حرفه‌ای عبور می‌کند.

به گزارش ایرنا، احمد محمودزاده عصر چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان مرکزی در اراک، افزود: کارهای بزرگی در آموزش و پرورش شروع شده و تاکید ویژه بر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به عنوان یکی از خواسته‌های مقام معظم رهبری است.

وی بیان کرد: خیز خوبی را وزارت آموزش و پرورش در راستای کیفیت بخشی به مسایل آموزشی و تربیتی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برداشته است.

معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: تجربه‌های خوبی در استان‌های مختلف از جمله هنرستان‌های جوار کارگاهی در استان‌های اصفهان و هرمزگان صورت گرفته که باید الگوبرداری شود.

محمودزاده اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که آموزش و پرورش ایجاد کننده و تولید کننده نیروی انسانی است و این خود بیانگر اهمیت جایگاه این نهاد است.

وی بیان کرد: معلم باید همیشه تکریم شود و منزلت و معیشت این قشر باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: دولت سیزدهم در راستای فرمایشات و مطالبات رهبر معظم که منویات ایشان مسیر آینده آموزش و پرورش را مشخص می کند، نگاه ویژه به این نهاد دارد.

محمودزاده اظهار کرد: ریاست جمهور در بزرگداشت هفته معلم امسال اعلام کردند که آموزش پرورش اولویت نیست بلکه اولیت است و این نگاه در دولت سیزدهم وجود دارد.

وی گفت: موضوعات مختلفی در آموزش و پرورش از جمله مهندسی کیفیت در راستای نقشه راه و سند تحول بنیادین شکل گرفته و مد نظر است.

معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: شورای آموزش و پرورش به موضوعات و کارهای عادی آموزش و پرورش بسنده نکند بلکه به موضوعاتی که آموزش و پرورش به تنهایی از عهده آنها بر نمی‌آید پرداخته شود.

محمودزاده عنوان کرد: سال‌های گذشته در مدارس رها شدگی‌هایی مشاهده می‌شد و مدارس بیشتر به سمت تست محور و آموزشگاه محور رفته بود که برگشت خوبی صورت گرفته است.

وی گفت: همه باید کمک دهند تا آزمون‌ها در صحت کامل برگزار شود.

معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: رویکردهای فرهنگی و تربیتی باید به مدارس برگردد و اتفاقات خوبی شکل گیرد.

محمودزاده تاکید کرد: سندهای خوبی برای دانش‌آموز در تراز جمهوری اسلامی تدوین شده است و باید تربیت این قشر در شان این کشور و نظام باشد.

وی تصریح کرد: همه باید در بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک کنند، زیرا این مهم نیز از دستورات و دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است.

معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: دستاوردهای مختلفی در دولت سیزدهم و در طول انقلاب به دست آمده که باید تلاش شود تا دانش‌آموزان با این افتخارات بیش از پیش آشنا شوند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha