۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۴۸
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85470385
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

ایران با جهان بهترین گفتگوهای سیاسی را برقرار کرده است

کرج - ایرنا - سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: توسعه اقتصادی بین المللی منوط به توسعه روابط است که اکنون بهترین گفتگو های سیاسی را برقرار کرده ایم و نتیجه بخش است. 

به گزارش ایرنا از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز ،"ناصر کنعانی " روز چهارشنبه در دیدار با استاندار البرز با بیان اینکه اقدامات و دستاوردهای البرز در حوزه های مختلف توسعه بسیار قابل توجه و با اهمیت است، افزود: اکنون دستگاه دیپلماسی برای تقویت مناسبات خارجی به ظرفیت استان ها توجه ویژه ای دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرد: دفاتر امور خارجه در ۲۴ استان کشور فعال شده اند و در دولت سیزدهم برای اولین بار حجم گسترده ای از ارتباطات وجود دارد.

وی گفت: وجود دفاتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان ها ، علاوه بر ارایه خدمات، ارتباط تنگاتنگ بین دفاتر و نماینده عالی دولت در استان ها نیز محسوب می‌شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: پیچیده ترین شرایط منطقه ای و بین المللی را در سال های اخیر تجربه کردیم ولی در عین حال اکنون موفق ترین روابط خارجی را داریم.

وی گفت: تلاش سلطه گران این بود که جمهوری اسلامی ایران را به یک موضوع امنیتی تبدیل کنند که در فاز های مختلف از هسته ای تا توانمندی های دفاعی و موشک های بالستیک و امثال آن را زیر سوال ببرند و قصد داشتند ارتباط با جمهوری اسلامی ایران را یک خط قرمز اعلام کنند.

کنعانی افزود: اکنون بسیاری از کشورهای جهان خواستار ارتباط با ایران اسلامی هستند به این دلیل که از مرحله امنیتی سازی جمهوری اسلامی و از تنش زدایی عبور کردیم؛ توسعه اقتصادی بین المللی منوط به این روابط است که اکنون بهترین گفتگو های سیاسی را برقرار کرده ایم و نتیجه بخش خواهد بود.

سخنگوی وزارت خارجه بیان کرد: با دیپلماسی پویا ازبسیاری از موانع و پروتکل ها عبور کرده ایم و ما در حوزه امنیتی ثابت کرده ایم که نقطه امنیت ساز هستیم.

البرز دارای مدیران میدانی

کنعانی در بخش دیگری از سخنانش گفت: استاندار البرز مدیر میدانی هستند و امور را با جزئیات دنبال و رصد می کنند که این امر عامل موفقیت در امور بشمار می‌رود.

وی با بیان اینکه بسیاری از معضلاتی که ما را درگیر کرده حتی در کشورهای توسعه یافته نیز موضوعیت پیدا می کند، افزود: گزارش های امیدبخشی در البرز وجود دارد و این تجارب می تواند بعنوان الگوهای موفق به سایر استان ها و حتی فراملی و روابط خارجی هم مورد بهره برداری قرار گیرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: با پیگیری‌های استاندار البرز دفتر نمایندگی وزارت خارجه در استان البرز به زودی افتتاح رسمی می شود و با توجه به اینکه مدیر آن مشخص و معرفی شده، فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha