۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۰۶
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85470211
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

14 هزار میلیار ریال پروژه فاضلاب در رشت در حال اجراست

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۰۶
کد خبر: 85470211
14 هزار میلیار ریال پروژه فاضلاب در رشت در حال اجراست

رشت - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان گفت: پروژه‌های فاضلاب بهداشتی در رشت با ارزش قرارداد بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال در حال اجراست.

علیرضا غیاثی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شرکت آبفای استان در راستای عمل به تعهدات خود از شروع تاسیس اجرای طرح‌های ایجاد تاسیسات فاضلاب را در دستور کار قرار داده و تاکنون برای ایجاد تاسیسات فاضلاب در ۱۱ شهر از جمله رشت کد اجرایی اخذ کرده‌ است.

وی افزود: هم‌اینک یک تصفیه‌خانه فاضلاب به ظرفیت تصفیه ۶۳ هزار متر مکعب در شبانه‌روز و یک پکیج تصفیه فاضلاب به ظرفیت یک هزار و ۸۰۰ مترمکعب درشبانه‌روز در رشت در مدار بهره‌برداری دارد.

غیاثی عنوان کرد: در راستای رفع آلودگی از رودخانه‌های زرجوب و گوهررود نیز سه قرارداد با ۶۰ کیلومتر لوله‌گذاری و هفت باب ایستگاه پمپاژ به ارزش ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در دست انجام است.

وی بیان کرد: علاوه بر آن بخش لجن تصفیه فاضلاب فخب رشت نیز که با اعتبار اولیه ۸۰۰ میلیارد ریال در دست انجام است، پیشرفتی حدود ۲۶ درصد دارد و احداث تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب رشت (مسکن مهر) هم هم اینک با پیشرفت ۹۲ درصد به ظرفیت ۱۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب در شبانه‌روز در حال تکمیل است.

بر اساس آخرین آمارهای دریافتی، ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار و ۶۴۲ نفر از جمعیت شهری و روستایی استان تحت پوشش شبکه آب و فاضلاب هستند که ۹۹.۹۹ درصد جمعیت شهری و حدود ۸۶ درصد جمعیت روستایی استان از آب شرب سالم بهره‌مند هستند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha