میزان بارش‌ها در استان مرکزی نسبت به بلندمدت ۶ درصد کمتر است

اراک - ایرنا - معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی گفت: میزان بارش‌های سال زراعی جاری این استان (اول مهرماه سال گذشته) تاکنون نسبت به بلندمدت ۶ درصد کمتر است.

رضا مرادی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: متوسط بارش سال زراعی این استان تاکنون به ۲۴۲ و هشت دهم میلیمتر رسیده است.

وی بیان کرد: بیشترین میزان بارش ۴۸ ساعت گذشته استان مرکزی با ۲۴ میلیمتر در شازند به ثبت رسید و در این مدت ۱۸ و هفت دهم میلیمتر در اراک بارید.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: بررسی الگوهای پیش‌یابی وضع هوا و تصاویر ماهواره نشان می‌دهد که سرعت باد لحظه‌ای امروز (چهارشنبه) نیز در برخی از نقاط استان ادامه دارد اما شدت آن از روز گذشته (سه‌شنبه) کمتر است.

مرادی اظهار کرد: دمای شبانه نیز از شب گذشته در استان مرکزی کاهش یافته که این وضعیت تا صبح فردا (پنجشنبه) تداوم دارد، بطوریکه در مناطق سردسیر استان دمای کمینه به کمتر از پنج درجه سانتیگراد می‌رسد.

وی اظهار کرد: بر این اساس هشدار هواشناسی کشاورزی شماره ۳ استان مرکزی در خصوص احتمال سرمازدگی بویژه باغات انگور در مناطق سردسیر صادر شده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی افزود: از فردا (پنجشنبه) تا اوایل هفته آتی آسمان استان صاف تا قسمتی ابری، گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی شده است.

۲۴۲ و هشت دهم میلیمتر بارندگی در سال زراعی جاری (اول مهرماه سال گذشته) تاکنون در استان مرکزی به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید:

دمای هوا در استان مرکزی کاهش می‌یابد

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha