۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۰۴
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 85468782
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انجام ۶۷۴ عملیات امدادی توسط جمعیت هلال احمر لرستان

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۰۴
کد خبر: 85468782
انجام ۶۷۴ عملیات امدادی توسط جمعیت هلال احمر لرستان

خرم آباد - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: این سازمان با داشتن ۳۶ مرکز امدادی، ۶۷۴ عملیات امدادی را پارسال به شهروندان ارایه داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد قدمی روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان به مناسبت روز جهانی صلیب سرخ و هفته هلال احمر اظهار کرد: همچنین پارسال ۹ کوهنورد گرفتار در اشترانکوه توسط امدادگران این جمعیت نجات یافتند.

بیان کرد: اکنون یک هزار و ۵۰۰ امدادگر در قالب تیم‌های پنج نفره در سطح استان فعال و در بخش‌های مختلف امدادی و نجاتی از ظرفیت آن‌ها استفاده می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان با بیان اینکه طی سال گذشته ۶۹ هزار نفر یک هزار و ۲۵۶ نفر دوره آموزش عمومی و تخصصی امداد و نجات را دیده‌اند، افزود: این آموزش‌ها در ۱۹۰ خانه هلال سطح استان انجام گرفته است.

قدمی با اشاره به کمک ۲۷۰ میلیارد ریالی جمعیت هلال احمر در بخش‌های مختلف، تصریح کرد: در حال حاضر داروخانه هلال احمر استان بیش از یک هزار قلم دارو را در سطح استان توزیع می‌کنند.

وی ادامه داد: بیش از ۵۰ هزار عضو جوان داریم که برای این افراد اقدامات فرهنگی همچون اعزام به اماکن زیارتی طی سال گذشته صورت گرفته است.

مدیرعامل جمعیت لرستان با اشاره به صرف هزینه ۳۰ میلیارد ریالی در حوزه تعمیرات و بازسازی پایگاه‌های امداد و نجات لرستان، اضافه کرد: طی سال‌های اخیر ۲۱۵ نفر جذب هلال احمر استان شده که همه آنها از نجاتگران با سابقه هستند.

قدمی با بیان اینکه فاز نخست نساجی هلال‌احمر در دلفان راه‌اندازی می‌شود، افزود: با اجرای این پروژه ۵۰۰ نفر مشغول به کار خواهند شد.

وی بیان کرد: دوست داشتن بندگان و حفظ کرامت انسانی در مجموعه هلال‌احمر به خوبی نمایان است و با شعار "با مشارکت شما سربلندیم" با همکاری مردم در مواقع بحران اقدامات بشردوستانه و ارزشمندی را انجام داده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha