۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۲۱
کد خبر: 85468698
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار قزوین: تکمیل باغ موزه فرهنگی دفاع مقدس تسریع شود

قزوین - ایرنا - استاندار قزوین گفت: باغ موزه فرهنگی دفاع مقدس استان باید با سرعت بیشتری تکمیل شود تا قرارگاهی برای اقشار مختلف جامعه باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدمهدی اعلایی روز سه شنبه در نشست شورای هماهنگی دفاع مقدس که با حضور مسوولان استانی برگزار شد، اظهار کرد: اقداماتی که با پیگیری‌ها و تلاش اداره کل حفظ نشر و آثار دفاع مقدس انجام شده، آهنگ رسیدن به زیرساخت های فرهنگی در استان را سرعت بخشیده و نشان می دهد که روند فعلی بهتر از گذشته پیش می رود.

وی ادامه داد: در کنار اقدامات زیرساختی باید بر توسعه مفاهیم دفاع مقدس و آرمان های شهدا تمرکز جدی داشته باشیم بخش قابل توجهی از سوی ارگان‌ها، نهادهای نظامی و اجرایی استان صورت می‌گیرد.

اعلایی به چهره های شاخص شهدا در استان قزوین اشاره کرد و گفت: چهره های شاخص بزرگی در استان قزوین وجود دارد که از همین خاک برخواستند و آسمانی شدند و باید به صورت ویژه تشکل ها با اجرای طرح هایی در راستای آشنایی دانش آموزان و دانشجویان با این الگوها انجام دهند.

این مسوول با بیان اینکه ساخت فیلم و سریال و چاپ کتاب در خصوص ارزش های دفاع مقدس می تواند اثرگذاری بالایی داشته باشد، ادامه داد: بنیاد حفظ نشر و آثار دفاع مقدس با همراهی آموزش و پرورش استان می تواند با تشکیل گروه دختران شهید بابایی با الگو گرفتن از ایده طرح دختران شهید حاج قاسم سلیمانی اثرگذاری بالایی را ایجاد کند.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: طراحی مزار شهدای قزوین به عنوان یک ظرفیت اثرگذار در جنوب شهر انجام شده که یک بخشی از آن نیازمند مساعدت شهرداری قزوین است تا ساماندهی مزار شهدا متناسب و زیبنده استان باشد.

استاندار قزوین: تکمیل باغ موزه فرهنگی دفاع مقدس تسریع شود

فاز نخست مرکز فرهنگی دفاع مقدس قزوین به بهره‌برداری می رسد

سرهنگ محمد امیری مقدم، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قزوین گفت: فاز نخست مرکز فرهنگی باغ موزه دفاع مقدس استان در سالروز بزرگداشت حماسه آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد ماه سال جاری به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: مجموعه فرهنگی دفاع مقدس در بوستان فدک در حال احداث است تا فرهنگ دفاع مقدس بین اقشار مختلف جامعه به ویژه‌ دانش آموزان و دانشجویان گسترش یابد.

سرهنگ امیری مقدم با بیان اینکه مرکز فعلی یک هزار و ۵۰۰ هکتار مساحت دارد، ادامه داد: فاز نخست این مرکز با اعتباری معادل بر یک هزار میلیارد ریال شامل بخش اداری، سالن جلسات، سالن متاورس، واقعیت مجازی، محوطه سازی سایت شمالی و فضای سبز، فاز دوم ساختمان شامل آمفی تئاتر با ظرفیت ۴۰۰ نفر، فاز سوم احداث سردرب و حفاظ پیرامونی به متراژ یک هزار و ۷۰۰ متر و فاز چهارم آن احداث حسینیه یک هزار نفره در ورودی مرکز است.

این مسوول تصریح کرد: برای سایت شمالی این مرکز از موسسه میثاق رزم آوران قزوین مساعدت گرفتیم و ۲۸ میلیارد ریال برای آن هزینه شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قزوین خاطرنشان کرد: حماسه سوم خرداد پیش رو است و برای این روز مبارک با شعار "در راه فتح قله‌ایم" برنامه های مختلفی از جمله افتتاح فاز یک مرکز فرهنگی (باغ موزه) دفاع مقدس، فضاسازی و آذین بندی شهر و برگزاری مراسمات مختلف را در نظر داریم.

گفتنی است، مرکز فرهنگی باغ موزه دفاع مقدس از سال ۹۸ آغاز شده و ساخت نمای ساختمان در سال ۱۴۰۲ انجام شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha