۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۲:۴۴
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85468260
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ساف از موافقت حماس برای آتش‌بس قدردانی کرد

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۲:۴۴
کد خبر: 85468260
ساف از موافقت حماس برای آتش‌بس قدردانی کرد

تهران-ایرنا-حسین الشیخ دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) دوشنبه شب از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) برای موافقت با طرح پیشنهادی برای اجرای آتش‌بس و توقف درگیری قدردانی کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری «سما» فلسطین، الشیخ افزود: از موافقت حماس برای توافق آتش بس قدردانی می‌کنیم و اسرائیل باید آن را اجرا کند.

وی افزود: اسرائیل باید فورا از نوار غزه عقب نشینی کند و تشکیلات خودگردان فلسطین به آنجا بازگردد.

دبیر کمیته اجرایی ساف در پایان تأکید کرد: حماس با پاسخ به این پیشنهاد اخیر برای توافق آتش‌بس با درایت رفتار کرده است.

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی این جنبش در تماس تلفنی با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر و «سید عباس کامل» رئیس دستگاه اطلاعات مصر از موافقت حماس با پیشنهاد دوحه و قاهره درباره آتش‌بس در نوار غزه خبر داد.

شبکه «المیادین» نیز به نقل از یکی از رهبران مقاومت فلسطین گزارش داد که میانجی‌گران و جنبش حماس به یک فرمول جدید و محکمی درباره برقراری آتش‌بس دست یافتند و این مشکل نیز حل شد.

وی گفت که حماس نرمش بیشتری برای دستیابی به توافق از خود نشان داد و اکنون توپ در زمین رژیم صهیونیستی است.

«طاهر النونو» از رهبران حماس نیز گفت که با پیشنهادی که شامل برقراری آتش‌بس، بازسازی ویرانه‌ها، بازگشت آوارگان فلسطینی و آزادسازی اسراست، موافقت کردیم.

وی افزود: منتظریم ببینیم میانجی‌گران در پاسخ به جوابیه رهبران حماس چه کار خواهند کرد، هیات حماس نیز به زودی برای بررسی توافق آتش‌بس به قاهره می‌رود.

رسانه‌های صهیونیستی نیز گزارش دادند که خانواده‌های اسرای صهیونیست خیابان ایالون در تل‌آویو را مسدود کرده و خواستار بازگرداندن اسرا شدند.

خانواده «سینگوکر» اسیر صهیونیست در این خصوص گفت: حماس با تبادل اسرا موافقت کرد و اکنون وقت بازگرداندن اسراست و در غیر این صورت همه جا را به آتش می‌کشیم.

پیشتر شبکه القاهره الاخباریه مصر به نقل از یک منبع عالی‌رتبه این کشور گزارش داد که هیأت حماس فردا (سه‌شنبه) با هدف تکمیل مذاکرات مربوط به آتش‌بس در نوار غزه، به قاهره بازمی‌گردد.

هیأت حماس یکشنبه شب پس از پایان مذاکرات در قاهره به منظور مشورت با رهبران این جنبش در قطر، عازم دوحه شد.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha