۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۶:۵۶
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85468107
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

تولید سالانه ۳۷ هزارمتر مربع فرش دستباف در گلستان

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۶:۵۶
کد خبر: 85468107
تولید سالانه ۳۷ هزارمتر مربع فرش دستباف در گلستان

گنبدکاووس- ایرنا- سرپرست اداره امور فرش اداره کل صنعت، معدن و تجارت گلستان با اشاره به فعالیت ۳۰ هزار بافنده فرش دستباف در این استان گفت: این تعداد بافنده سالانه ۳۷ هزار متر مربع فرش دستباف، گپه و تابلو فرش تولید و روانه بازار می‌کنند.

عبدالوهاب صحنه روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشتر فعالان فرش دستباف گلستان در گنبدکاووس، بندرترکمن، آق‌قلا و کلاله سکونت دارند.

وی همچنین از راهیابی هفت استعداد برتر دانش‌آموزی و دانشجویی رشته‌های فرش دستباف به مرحله کشوری خبر داد و اضافه کرد: مرحله استانی این المپیاد باحضور ۲۱ دانش آموز منتخب هنرستان‌های گلستان و دانشجویان منتخب دانشکده فنی و حرفه‌ای دخترانه کوثر گنبدکاووس برگزار شد.

صحنه ادامه داد: مطابق امتیازهای کسب شده در مرحله تئوری و عملی، چهار نفر از دانشجویان در رشته‌های «بافت، طراحی، مرمت و رنگرزی» و سه دانش آموز در رشته‌های طراحی و بافت فرش دستبافت به مرحله کشوری راه یافتند.

به گزارش ایرنا و به گفته کارشناسان حوزه صنعت فرش دستباف گلستان، وجود چندین شرکت تعاونی فرش دستباف، تولید فرش ترکمنی و فرش ابریشم منحصر به‌فرد و نیز تنوع طرح و رنگ و نوع (فرش ترکمنی، گلیم، جاجیم، گبه و طرح‌های خاص) از جمله نقاط قوت و فرصت‌های صنعت فرش در این استان است.

به گفته کارشناسان، باید با بهره‌گیری بیشتر از این ظرفیت‌ها، تاثیر آنها را در اقتصاد استان گلستان افزایش داد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha