۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۸:۲۰
کد خبر: 85467878
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

یوسفی: توسعه پالایشگاه آبادان در دولت سیزدهم نماد خودباوری است

تهران- ایرنا- عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه پالایشگاه آبادان در دولت آیت الله رئیسی نماد خودباوری ملی و «ما می‌توانیم» است.

مجتبی یوسفی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا گفت: توسعه پالایشگاه آبادان در دولت سیزدهم با وجود همه تحریم‌ها و کارشکنی‌ها نماد خودباوری ملی است.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: پالایشگاه نفت آبادان از بعد از جنگ تحمیلی با ۳۰ درصد ظرفیت خود کار می‌کرد و همه دولت‌ها قول توسعه آن را می‌دادند که این توسعه در دولت فعلی محقق شد.

وی افزود: دولت قبل هیچ اعتقادی به ساخت و توسعه پالایشگاه نداشت و به این حوزه توجهی نمی کرد .ما در دولت قبل نفت خام را بشکه بشکه می فروختیم و آنها فراورده های نفتی را به ما لیتر لیتر می فروختند.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: کشورهایی که هیچ منابع نفتی ندارند با احداث پالایشگاه نفت ما را می خرند و فراورده های آن را به قیمت بالاتر به ما می فروشند.

وی افزود: علم و دانش ساخت پالایشگاه جزء علوم هایتک به شمار میرود و توسعه پالایشگاه آبادان در دولت سیزدهم با وجود همه تحریم‌ها یک اقدام مهم و بزرگ در این راستا است.

به گزارش ایرنا، وزیر نفت در گزارشی اعلام کرد که پالایشگاه نفت آبادان در دولت قبل زیان‌ده بود و در دی‌ماه ۱۳۹۴ وزیر نفت وقت اعلام کرد که ما حاضر هستیم این پالایشگاه را رایگان واگذار کنیم.با اقدامات دولت سیزدهم و تکیه بر توانمندی‌های داخلی و پیمانکاران و بهره‌برداری از فاز دوم این پالایشگاه، به‌طور میانگین سالانه ۱۲ هزار میلیارد تومان سودآوری این پالایشگاه ثبت شده‌است.

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha